شناسهٔ خبر: 25223088 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

برانکو: سپيدرود براي تلخ کردن جشن قهرماني‌ بازي مي‌کند

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: ديدار با سپيدرود آخرين بازي ما در ليگ است و بعد از آن جشن قهرماني خواهيم داشت.

صاحب‌خبر -

برانکو ايوانکوويچ در نشست خبري پيش از ديدار تيمش مقابل سپيدرود رشت اظهار داشت: ديدار با سپيدرود آخرين بازي است و بعد از آن جشن داريم، دوست داريم مقابل هواداران بيشمار خود، بازي آخر را به زيبايي تمام کنيم. همانطور که پندار خمارلو (مدير رسانه‌اي) پرسپوليس گفت من هم از شما خبرنگاران بابت همکاري و همراهي که با ما داشتيد تشکر کنم و انتظار دارم اين همکاري و اين روند را با هم ادامه دهيم.

برانکو همچنين خاطرنشان کرد: لازم مي‌دانم از هواداران هم تشکر کنم. ما امسال در هر شهري که مي‌رفتيم به خوبي از تيم محبوبشان حمايت مي‌کردند و بايد يک تبريک ويژه هم به آقاي گرشاسبي و هيئت مديره باشگاه بگويم که به خوبي از ما حمايت کردند.

وي ضمن تقدير و تشکر از کادر فني تيمش تصريح کرد: همچنين بايد بيشترين تمجيد و تبريک را از بازيکنانم داشته باشم که بيشتر از همه زحمت کشيدند و شايسته تقدير هستند.

اين مربي کروات همچنين به تمجيد از سرمربي حريف فرداي تيمش پرداخت و گفت: به علي کريمي تبريک مي‌گويم، به شجاعت، اعتماد به نفس و توانايي خود را نشان داد. او يک تيم کوچک را در موقعيتي سخت تحويل گرفت و آن را به مهمترين هدفش که بقا در ليگ برتر بود رساند. من انتظار دارم تيم سپيدرود در بازي فردا حداقل از شيريني جشن قهرماني ما کم کند، اين طبيعي‌ترين رفتار انساني و ورزشي است که مي‌توان از حريف فرداي‌مان انتظار داشت.

وي در مورد پرسپوليس در ادامه خاطرنشان کرد: طبيعي است که سپيدرود فردا دوست داشته باشد مقابل ما بازنده نباشد و اين طبيعي ترين رفتاري است که مي تواند از آنها سربزند. اميدوارم يک بازي شاداب و هيجان انگيزي را شاهد باشيم و هر اتفاقي که رخ مي دهد تماشاگران از آن لذت ببرد. دلمان مي‌خواهد فردا يک پيروزي شيرين را کسب کنيم تا با بهترين شکل ممکن فصل را به پايان برسانيم. براي اين بازي ما محسن ربيع خواه و علي عليپور را در اختيار نداريم و بقيه نفرات در آمادگي کامل به سر مي‌برند.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در مورد انتقاداتي که از او و تيمش مي‌شود، گفت: واقعا در اين سه سال گذشته کارهايي که در پرسپوليس کردم افتخار مي‌کنم. تيم ما در اين مدت بالاترين کيفيت خود را نشان داد اگرچه پرسپوليس مانند هر باشگاهي نقاط ضعفي دارد و مثل هر تيمي شکست مي‌خورد مخصوصا بعد از يک سري نتايج عالي که ما کسب کرديم.انتقادات هميشه هست و خواهد بود چيزي که خيلي مهم است ما بايد راه خودمان را ادامه دهيم و فلسفه‌اي که به آن ايمان داريم. قطعا اين انتقادات مي‌تواند ما را به جلوتر هل بدهد و اين  بدين خاطر است که فوتبال زيبا و متنوع است، هر فردي نظر خودش را دارد اما آخرين نظر را نتيجه بيان مي‌کند.

برانکو در واکنش به اين مسئله که او اولين نفري بود که از پرسپوليس قراردادش را تمديد کرد اما بازيکنان اين تيم از اين مسئله طفره مي‌روند عنوان کرد: مذاکرات بازيکنان با باشگاه هنوز در جريان است و آن چه مسلم است ما از نقل و انتقالات تابستاني محروميم اما مطمئن باشيد فصل بعد قوي‌تر و بهتر از امسال خواهيم بود.

خبرنگاري در مورد تأکيد سرمربي تيم فوتبال بايرمونيخ به کاهش فعاليت بازيکنان تيمش به فعاليت در فضاي مجازي اشاره کرد و از برانکو در اين مورد پرسيد آيا او هم برنامه اي براي کنترل فعاليت بازيکنان پرسپوليس در فضاي مجازي دارد چرا که گاها مشاهده شده برخي از بازيکنان 17 ساعت در فضاي مجازي فعاليت مي‌کنند و در ساعات دو يا سه بامداد در شبکه‌هاي اجتماعي پست مي‌گذارند، برانکو در اين مورد گفت: آنچه که مربي بايرمونيخ گفته و بازيکنانش را از فعاليت در فضاي مجازي منع کرده است آيا واقعا چنين چيزي امکان‌پذير است. ما هم مي‌توانيم بازيکنان را منع کنيم اما فقط زماني که با ما هستند يا در تمرين حضور دارند. عملا امکان چنين کاري نيست و ما نمي‌توانيم 27 بازيکن را کنترل کنيم که چه کسي در فضاي مجازي هست و چه کسي نيست.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه يادآور شد: يک زماني گوشي‌هاي بازيکنان را جمع مي‌کردند اما آيا الان مي‌توان چنين کاري را انجام داد؟ الان هر بازيکن حداقل 4 يا 5 گوشي دارد! ما به بازيکنان مي‌گوييم و گوشزد مي‌کنيم که زياد به فضاي مجازي نروند اما واقعا نمي‌شود آنها را از فعاليت در اين عرصه منع کرد.

برانکو خاطرنشان کرد: اگر بازيکني در فضاي مجازي فعاليت کند به خوبي مشخص مي‌شود و ما در زمين تمرين او را تنبيه مي‌کنيم البته اين مشکل براي امروز و ديروز نيست. در گذشته هم بازيکن‌ها کارت‌بازي مي‌کردند اما الان پلي استيشن بازي مي‌کنند يا در فضاي مجازي حضور دارند. شما بگوييد من چکار کنم؟ جلوي آنها را بگيرم؟

وي همچنين تصريح کرد: ما به بچه‌ها مي‌گوييم فقط به فوتبال فکر کنند و دنبال چيز ديگر نباشند به طور مثال به آنها مي‌گوييم فلان کفش را بپوشيد و وقتي به زمين مي‌روند و کيفيت لازم را ندارند مي‌آيند و مي‌گويند شما به ما گفته بوديد کفش 6 يا 10 اسپک بپوشيم. ما سعي مي‌کنيم روي حرفه اي‌گري و منطق بازيکنان کار کنيم اما اين کار زمان مي‌برد. باز هم مي‌گويم اين مشکل فقط براي ما نيست و در ديگر تيم‌هاي ايراني و خارجي و غيره هم رخ مي‌دهد. متأسفانه هستند بازيکناني که در بين دو نيمه هم پيام مي‌فرستند همانطور که گفتم اين فقط مختص ما نيست و براي ديگر تيم‌ها نيز وجود دارد.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس همچنين در واکنش به خبرنگاري که به مقايسه تأثيرگذاري او و استانکو پرداخت که هر دو توانستند دو قهرماني پي در پي براي پرسپوليس بدست بياورند گفت: استانکو يکي از بزرگان مربيگري کرواسي است او کنار مربياني چون ايويچ و بلاژويچ و ... از بهترين مربيان کرواسي هستند. استانکو مربي است با دانش و تجربه عظيم که من ارتباط خوبي با او دارم. من با وي در کنفرانس‌هاي مختلفي شرکت کردم شاهد دانش و توانايي هايش بوده‌ام در اينجا براي استانکو آرزوي سلامتي و طول عمر دارم.

برانکو افزود: خيلي از نسل‌هاي طلايي و جوان زير نظر استانکو رشد و پيشرفت کردند و او از مربيان توانمند کرواسي بوده است زماني که او مربي هايدوک بود من مربي تيم وارتکس بودم و جلوي او بازي کرده‌ام من افتخار مي‌کنم که استانکو به عنوان هموطنم در تيم‌هايي چون سپاهان و پرسپوليس اثر مثبت گذاشته است.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا بلاژويچ در جشن قهرماني پرسپوليس شرکت خواهد کرد يا خير گفت: متأسفانه بلاژويچ در قهرماني شرکت نخواهد کرد. او يک سري مشکلات جسماني دارد که به همين خاطر تحت درمان است و نمي تواند درمانش را عقب بياندازد. او دوست داشت و خوشحال بود که در جشن قهرماني ما شرکت کند اما نتوانست به ايران بيايد دوست داريم در اولين فرصت در خدمت بلاژوييچ در ايران باشيم قطعا اگر او به ايران بيايد يک کنفرانس خبري 24 ساعته با وي خواهد داشت.

نظر شما