شناسهٔ خبر: 25219830 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

تیراندازی به سمت خودروهای 
حراست پالایشگاه «بیدبلند خلیج فارس» بهبهان

مدیر روابط عمومی پالایشگاه «بیدبلند خلیج فارس» از تیراندازی راکبان ناشناس یک موتورسیکلت به سمت خودروهای حراست این پالایشگاه خبر داد. هدایت‌الله درخشنده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوالی ساعت 2 بامداد دیروز،‌ راکبان یک دستگاه موتورسیکلت از بیرون محوطه پالایشگاه گاز «بیدبلند خلیج فارس» به سوی خودروهای حراست پالایشگاه تیراندازی کردند که تنها یکی از خودروها آسیب دید و خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی بر جای نگذاشت.وی ادامه داد: دوربین‌های مداربسته ما در زمان تیراندازی بامداد دیروز فعال بودند و فیلم تیراندازی که همراه با جزئیات است،‌ در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت. خوشبختانه در زمان تیراندازی نیروهای حراست با راکبان موتورسیکلت درگیر نشدند.مدیر روابط عمومی پالایشگاه بیدبلند دو بیان کرد: پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، ابرپروژه‌ای ملی است که در شهرستان بهبهان در حال اجرا است و تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.وی گفت: در حال حاضر امنیت کامل در پالایشگاه برقرار است و کارمندان اداری و عملیاتی ما در پالایشگاه مشغول فعالیت هستند.درخشنده درباره برخی شایعات مطرح شده در خصوص اینکه تیراندازی صبح امروز به سوی پالایشگاه به دلیل بحث استخدام‌های غیربومی بوده است، گفت: این شایعات کذب هستند. هنوز انگیزه ضاربان تیراندازی مشخص نشده است.

پیام‌ رسان تلگرام بستری برای تهدید و اخاذی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: پیام رسان‌های خارجی به خصوص تلگرام بستر امنی برای ایجاد ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات شخصی و خصوصی نیست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; سرهنگ جمالی  رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم به این پلیس و طرح شکایتی با موضوع مزاحمت، تهدید و اخاذی در بستر پیام‌رسان تلگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان این مرکز قرار گرفت. جمالی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضایی موضوع در کمترین زمان  بررسی  شد و  متهم کمتر از ۲۴ ساعت در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.
وی اظهار کرد: در بازجویی‌ها متهم پس از مواجهه با مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد.رئیس پلیس فتا  عنوان کرد: متهم در اعترافات، علت و انگیزه خود از پخش تصاویر خصوصی شاکی را انتقام‌جویی در پی رد درخواست ازدواج از وی عنوان کرد.
جمالی گفت: پیام رسان‌های خارجی به خصوص تلگرام بستر امنی برای ایجاد ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات شخصی و خصوصی نیست و کاربران باید توجه کنند با توجه به ناامن بودن اینگونه پیام‌رسان‌ها از اعتماد به افراد غریبه خودداری و فریب وعده‌های دروغین آنان را نخورند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون‌گذار برای هرگونه مزاحمت اینترنتی مجازات تعیین کرده است، از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا گزارش کنند.

حریق چاه نفت در اندونزی
 ۵۰ کشته و زخمی به‌جا گذاشت

بر اثر آتش‌سوزی در یک چاه نفت در اندونزی دست‌کم ۱۰ تن کشته شدند.به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مقامات محلی اندونزی در حادثه آتش سوزی در یک چاه نفت که در استان «آچه» اتفاق افتاد دست‌کم ۱۰ تن کشته و تعداد ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند.نیروهای آتش‌نشان در تلاش برای مهار حریق ایجاد شده در این چاه نفت هستند که ارتفاع زبانه‌های آن بسیار بلند است.سخنگوی مرکز مدیریت بلایای اندونزی نیز گفت: همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات از تعداد قربانیان این حادثه هستیم زیرا هنوز شعله‌های آتش مهار نشده‌ است.به گزارش خبرگزاری رویترز، این آتش‌سوزی در ساعات اولیه دیروز  در منطقه‌ای در استان آچه و پس از آن اتفاق افتاد که چاه نفتی به عمق ۲۵۰ متر سرریز شد و تعدادی از مردم محلی برای جمع‌آوری نفت اطراف آن حضور پیدا کردند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما