شناسهٔ خبر: 25214412 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

گزارش «آسوشيتدپرس» از تيم ملي ايران

بر اساس گزارش «AP»، جام جهاني 2018 مي‌تواند سکوي پرتابي براي مهاجم ايراني AZ آلکمار باشد.

صاحب‌خبر -

بعد از صعود تقريباً بي‌دردسر تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني 2018، آنها در روسيه کار دشوارتري خواهند داشت. مسير ايران براي صعود از گروه B و رسيدن به مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني مي‌تواند توسط پرتغال، قهرمان اروپا و اسپانيا، قهرمان جام جهاني 2010 به بن‌بست بخورد، اما دليل خوبي وجود دارد که تيم‌هاي منطقه ايبريا (اسپانيا و پرتغال) بايد محتاط باشند. ايران در 9 بازي اول از 10 بازي مرحله انتخابي جام جهاني 2018 حتي يک گل هم دريافت نکرد و دارنده قويترين خط دفاعي آسيا تنها در بازي با سوريه در حالي که صعودش به مرحله پاياني جام جهاني قطعي شده بود، دروازه‌اش باز شد.

ايران که براي اولين بار در تاريخ خود براي دو دوره متوالي به جام جهاني صعود مي‌کند، به دنبال اولين حضورش در مرحله حذفي اين رقابت‌ها آن هم در پنجمن تجربه حضورش در جام جهاني خواهد بود.

تيم ملي ايران از زماني که در جام جهاني 2014 تنها با يک امتياز به کار خود پايان داد، متحول شده و کارلوس کي‌روش اکنون گزينه‌هاي بيشتري در هر پست دارد و بيش از نيمي از بازيکنانش تجربه بازي در ليگ‌هاي خارجي را دارند.

نگاهي دقيق‌تر به تيم ملي ايران:

سرمربي

کارلوس کي‌روش تا کنون موفق به رساندن سه تيم به چهار دوره جام جهاين شده است. اين سرمربي باتجربه از سال 2011 هدايت تيم ملي ايران را برعهده دارد و اين تيم را به جايگاه جديدي رسانده است. در زمين بازي او تيمي منظم و سازمان‌يافته شکل داده است، تيمي که تهديد هجومي هم دارد.

دروازه‌بانان

عليرضا بيرانوند احتمالاً براي سفر به روسيه انتخاب خواهد شد، دروازه‌باني که با يک متر و 95 سانتي‌متر قد، به لحاظ فيزيکي حکمراني مي‌کند. او شوت‌گيري قهار است و به پخش کردن توپ به خصوص با پرتاب‌هاي بلندش با دست معروف است. بيرانوند با تيم باشگاهي خود يعني پرسپوليس هم روي فرم و شکل خوبي است و تنها مشکلي که هست تجربه پايين او در سطح بين‌المللي است.

مدافعان

گزينه‌هاي زيادي براي بازي در خط دفاعي وجود دارد. چهار بازيکن خط دفاعي به خوبي توسط سيدجلال حسيني، مدافع مياني باتجربه ايران رهبري مي‌شوند، اما بازيکنان جواني همچون روزبه چشمي هم اکنون به چشم مي‌آيند، اين در حالي است که سرعت مدافعان کناري تيم ملي يعني ميلاد محمدي و رامين رضاييان نيز جلب‌توجه مي‌کند.

هافبک‌ها

احسان حاج‌صفي، مسعود شجاعي و اشکان دژاگه تجربه حضور در جام جهاني و توانايي گلزني دارند. بازيکنان مستعدي همچون سعيد عزت‌اللهي و سامان قدوس هم مي‌توانند انرژي بيشتري به خط مياني ايران بدهند.

مهاجمان

جام جهاني 2018 مي‌تواند سکوي پرتابي براي عليرضا جهانبخش براي انتقالي گرانقيمت از تيم AZ آلکمار آن هم پس از رسيدن به صدر جدول گلزنان اردويژه هلند باشد. سردار آزمون هم پس از پنج سال حضور در ليگ روسيه به کشور ميزبان جام جهاني عادت کرده است. عملکرد تأثيرگذار اخير آزمون در تيم روستوف، باعث شده تا حضور او را به تيمي بزرگتر پس از مسابقات جام جهاني 2018 نسبت بدهند. کريم انصاري‌فرد و مهدي طارمي هم مهاجمان گلزني هستند.

بازي گروهي

ايران در تاريخ 15 ژوئن (25 خرداد) در اولين بازي خود به مصاف مراکش مي‌رود و سپس در تاريخ 20 ژوئن (30 خرداد) با اسپانيا ديدار خواهد کرد و پنج روز پس از آن هم در بازي آخرش در مرحله گروهي با پرتغال روبه‌رو خواهد شد.

نظر شما