شناسهٔ خبر: 25211686 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آسوشیتدپرس:شاگردان کی روش کار سختی در جام جهانی دارند/ پرتغال و اسپانیا نگران رویارویی با ایران هستند

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی درباره تیم ملی فوتبال کشورمان نوشت، پرتغال و اسپانیا باید نگران رویارویی با ایران باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛خبرگزاری معتبر آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی تحت عنوان« ایران بدون شکست در مرحله انتخابی، با آزمون سخت تری مواجه خواهد شد »به معرفی تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت و نوشت :
ایران پس از بازی های تقریبا بی عیب و نقص، در جام جهانی کار به مراتب سخت تری خواهد داشت.

مسیر ایران برای صعود به جمع 16 تیم مرحله حذفی از گروه B ممکن است توسط قهرمان اروپا یعنی پرتغال و برنده جام جهانی 2010،یعنی اسپانیا بسته شود.

اما تیم های ایبریایی (پرتغال و اسپانیا) دلیل خوبی برای احتیاط و نگرانی دارند. ایران در 10 مسابقه شکست نخورده و در 9 بازی اول خود حتی یک گل هم دریافت نکرد. و قویترین خط دفاع آسیا فقط وقتی که حضورش در روسیه از قبل مسجل شده بود توسط سوریه شکسته شد.

ایران که برای نخستین بار دو دوره متوالی به مسابقات جام جهانی راه یافته،قصد دارد در پنجمین حضور خود برای نخستین بار به مرحله حذفی صعود کند.

پس از جام جهانی 2014، زمانی که ایران با یک امتیاز به کار خود پایان داد، تیم تکامل یافته است و کارلوس کی روش سرمربی این تیم گزینه های بیشتری در هر پستی دارد - بیش از نیمی از این تیم، در حال تجربه اندوزی در باشگاه های خارجی هستد.


کی روش با ابراز نگرانی در مورد روند آماده سازی تیم در گذشته، علنا نیاز به آماده سازی کامل تیم برای جام جهانی را به فدراسیون ایران یادآور شده است. در حالی که رقیب منطقه ای ایران یعنی عربستان سعودی با آلمان و ایتالیا بازی دوستانه برگزار می کند، ایران با ازبکستان و لتونی روبرو می شود.

در ادامه ،این گزارش به معرفی تیم فوتبال کشورمان پرداخته است:

مربی

کی روش تاکنون سه تیم را به چهار دوره مسابقات جام جهانی هدایت کرده است.

این مربی با تجربه از سال 2011 هدایت ایران را بر عهده گرفته و تیم را به دوره اوج جدیدی رسانده است.

در زمین بازی، او تیمی منظم و سازمان یافته ساخته که از تهدیدات تهاجمی برخوردار است. این موفقیت باعث می شود که مناقشه مکرر او با فدراسیون و مربیان باشگاه های ایران تحمل شود.تجربه قبلی مربیگری رئال مادرید و پرتغال ،به کمک کی روش آمده است.

دروازه بان ها

به احتمال زیاد علیرضا بیرانوند در روسیه درون دروازه خواهد بود.

این دروازه بان یک متر و 95 سانتی متری ، به طور فیزیکی قوی است،شوت گیر خوبی است و بخاطر شروع مجددهایش، به خصوص با پرتاب های بلند معروف است.

بیرانوند در فرم عالی برای باشگاه پرسپولیس ایران بوده است. مشکل بالقوه ای که وجود دارد، این است که جانشینان او تجربه بازی های بین المللی زیادی ندارند.

مدافعان

گزینه های زیادی در دفاع وجود دارد.

چهار بازیکن خط دفاعی خیلی خوب توسط جلال حسینی راهنمایی و هدایت می شوند، اما بازیکنان جوانتر از جمله روزبه چشمی هم اکنون در حال بررسی شدن هستند. مراقب سرعت میلاد محمدی و رامین رضاییان باشید.

هافبک ها
احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، از تجربه جام جهانی و توانایی های گلزنی برخوردارند. بازیکنان با استعدادی مانند سعید عزت اللهی و سامان قدوس هم انرژی بیشتری به تیم می دهند.

مهاجمان

پس از این که علیرضا جهانبخش در صدر برترین گلزنان لیگ هلند قرار گرفت، جام جهانی می تواند برای او سکوی انتقال گران قیمتی از آزد آلکمار باشد.

سردار آزمون پس از پنج سال بازی در روسیه، به بازی در کشورمیزبان جام جهانی خو گرفته است.او در روستوف درخشید و گفته می شود پس از جام جهانی به لیگ بزرگتری نقل مکان خواهد کرد.

کریم انصاری فرد و مهدی طارمی هم از گلزنان ایران هستند.

بازی های مرحله گروهی

ایران روز 15 ژوئن با مراکش بازی خواهد کرد، سپس روز 20 ژوئن به مصاف اسپانیا خواهد رفت و روز 25 ژوئن با پرتغال رو برو می شود.
انتهای پیام/


آسوشیتد پرس: ایران کار سختی در جام جهانی خواهد داشت

نظر شما