شناسهٔ خبر: 25213259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خفه‌‌كني براي سرقت‌هاي طلايي

روزنامه جوان

مجرم سابقه داري كه به شیوه خفه‌كني طلا‌ی زنان را سرقت مي‌كرد بار دیگر به دام پلیس افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ما، ظهر 21‌اسفند‌سال گذشته بود كه به مأموران پليس پايتخت خبر دادند دو سارق موتور‌سوار در خيابان ملاصدرا در شمال تهران تلفن همراه و دستبند طلاي زن جواني را سرقت كرده و از محل گريخته‌اند. لحظاتي بعد از اعلام اين خبر مأموران پليس راهي محل شدند و دريافتند زن جوان در اين حادثه از ناحيه دست زخمي شده و براي درمان به بيمارستان منتقل شده است. سپس مأموران پليس به بيمارستان رفتند و از شاكي درباره حادثه تحقيق كردند.
شاكي در توضيح ماجرا گفت: پسر خردسالم در آموزشگاه زبان انگليسي در حوالي خيابان ملاصدرا درس مي‌خواند. چند ساعت قبل او را به آموزشگاه بردم و به خانه برگشتم تا اينكه ظهر به طرف آموزشگاه رفتم تا او را پس از پايان كلاسش به خانه بياورم. از آنجايي كه خيابان ترافيك بود با پاي پياده به طرف آموزشگاه به راه افتادم تا اينكه در نزديكي آموزشگاه متوجه شدم فردي پشت سرم در حال حركت است كه ناگهان دستي از پشت سر دهانم را گرفت. ابتدا فكر كردم دوستانم هستند و قصد شوخي دارند، اما دست فرد غريبه بوي سيگار مي‌داد كه معلوم بود دست مرد است و از طرف ديگر هم آنقدر دهانم را فشار داد كه نفسم بند آمد و در حال خفه شدن بودم كه فهميدم مرد غريبه‌اي است كه قصد سرقت گوشي‌ام را دارد. وقتي خواستم در مقابل او مقاومت كنم با چاقويي دستم را به شدت زخمي كرد و بعد هم چاقو را به پهلويم فشار داد و مرا تهديد به مرگ كرد. در حالي كه نفسم بند آمده بود سارق گوشي تلفن همراه و دستبند طلايم كه 7‌ميليون تومان قيمت دارد از دستم بيرون آورد و مرا رها كرد. پس از اين با داد و فرياد از رهگذران كمك خواستم اما سارق خشن، سوار موتورسيكلت همدستش شد و هر دو به سرعت فرار كردند تا اينكه دقايقي بعد اورژانس مرا به بيمارستان منتقل كرد.
‌با طرح اين شكايت پرونده براي رسيدگي و شناسايي سارقان موتور‌سوار به دستور بازپرس دادسراي ويژه سرقت در اختيار كارآگاهان پايگاه‌3 پليس آگاهي قرار گرفت.
بدين ترتيب مأموران تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز كردند كه با شكايت‌هاي مشابه‌اي روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد دو سارق موتورسوار به همان شيوه خفه‌كني در مناطق مختلف از زنان جوان سرقت مي‌كنند.
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان افزوده مي‌شد مأموران موفق شدند هويت يكي از سارقان را به نام فرمان با چهره نگاري شناسايي كنند. بررسي پرونده فرمان نشان مي‌داد وي از متهمان سابقه‌داري است كه مدتي قبل از زندان آزاد شده و پس از اين به اتهام سرقت و زورگيري از سوي چند پايگاه آگاهي تحت تعقيب قرار دارد. با شناسايي سارق سابقه دار مأموران براي دستگيري وي به مخفيگاه او رفتند اما دريافتند سارق خشن مخفيگاهش را تغيير داده است.
‌چند روز همزمان با ادامه تلاش‌هاي مأموران براي دستگيري سارقان به كارآگاهان پليس آگاهي خبر رسيد فرمان هنگام سرقت از زن جواني در خيابان نظام‌آباد از سوي رهگذران دستگير شده است. زن جوان با شكايت از سارق خشن گفت: در حال رفتن به خانه‌ام در خيابان نظام‌آباد بودم كه ناگهان مردي از پشت سر گلو و دهانم را گرفت. او چاقويي به پهلويم فشار داد و قصد داشت گردنبند طلا و گوشي‌ام همراه را سرقت كند كه در مقابلش مقاومت كردم و از رهگذران كمك خواستم. پسر جوان ثانيه‌هايي بعد گردنبند طلايم را از گردنم كشيد و پاره كرد و مي‌خواست سوار موتورسيكلت همدستش شود كه رهگذران او را دستگير كردند اما همدستش فرار كرد. متهم هم در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف كرد و گفت: پنج‌ماه قبل از زندان آزاد شدم و همراه دو نفر از دوستانم تصميم گرفتم به روش خفه‌كني اموال قيمتي زنان را سرقت كنم. ما معمولاً دو نفري مي‌رفتيم به سرقت و سرقت هم وظيفه من بود و در اين مدت از 10‌زن سرقت كرده‌ام.
تحقيقات براي دستگيري همدستان سارق سابقه دار از سوي مأموران ادامه دارد.

نظر شما