شناسهٔ خبر: 25200511 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قمری: اولویت ما حضوری درخشان در جاکارتا است/ سیزده دوچرخه سوار راهی اندونزی می شوند

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: اولویت اصلی ما حضوری درخشان در بازی‌های آسیایی جاکارتا و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

صاحب‌خبر -

خسرو قمری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط فدراسیون دوچرخه سواری بیان کرد: طی صحبت هایی که با مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری داشتم، عنوان کردم بازی‌های آسیایی اولویت اصلی ماست. از سوی دیگر در سال 2018 و 2019 رقابت های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو هم پیش روی ماست. از این رو تمام برنامه‌های ما این است که هم در جاکارتا موفق شویم و هم سهمیه المپیک 2020 را کسب کنیم.

قمری در ادامه صحبت هایش گفت: بازی های آسیایی جاکارتا برای ما بسیار حائز اهمیت است.همچنین باشگاه های ما باید در برخی از مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو شرکت کنند. از حدود دو هفته دیگر(۱۶اردیبهشت)، در بخش جاده ای باید در رقابت های برون مرزی حضور یابیم. تیم های باشگاهی ما از 18 خرداد باید در رقابت های بخش پیست جهت کسب سهمیه المپیک 2020 شرکت کنند. امیدوارم در رقابت هایی که شرکت می کنیم، بتوانیم انتظارات جامعه دوچرخه سواری را بر آورده کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درمورد برنامه های این فدراسیون در سال پیش رو گفت: هفته آینده تیم های تریال ما باید در رقابت های قهرمانی آسیا در ژاپن حضور یابند. دوچرخه سواران کوهستان هم به فیلیپین می روند. از سوی دیگر یک اردوی چهل پنج روزه هم در کشورهای اروپایی برای ورزشکاران مان در نظر گرفته ایم. با سیزده ورزشکار در بازی های آسیایی شرکت می کنیم. بلافاصله پس از اتمام این رقابت ها باید در کاپ های معتبر شرکت کنیم تا بتوانیم از این طریق ورودی مسابقات جهانی را هم کسب کنیم.

قمری در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌کند چه تعداد مدال سهم دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ باشد، گفت: با توجه به اینکه کمتر از سه ماه تا شروع بازی های آسیایی زمان باقی مانده از ابتدای سال بیشتر دوچرخه سواران ما در اردوهای تیم ملی حضور دارند. امیدوارم که در سه ماه اول سال بتوانیم عمده مسابقات و اردوهای هایمان را طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش ببریم. از طرف دیگر ترکیب تیم ملی دچار پوست اندازی شده و خوشبختانه جوانان مستعدی به ترکیب تیم ملی دوچرخه سواری راه یافته اند. با اینکه از لحاظ فنی ، تکنیکی و جسمی در شرایط خوبی قرار دارند اما از تجربه چندان بالایی برخوردار نیستند و به نظر من باید آنها در مسابقات بیشتری حضور یابند تا بتوانند تجربه اندوزی کنند. متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما منابع مالی است که امیدوارم با تدبیر مسئولان هر چه زودتر این مشکل برطرف شود تا بتوانیم لوازم مورد نیازمان را خریداری کنیم تا بتوانیم در رقابت های برون مرزی شرکت کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درمورد نداشتن یک پیست استاندارد در کشورمان گفت: ما پیگیری های زیادی را در این رابطه انجام داده ایم و یکی از اولویت های اصلی ما اتمام پیست سرپوشیده ساری است. متاسفانه بر عکس ما که امکانات خوبی نداریم کشورهای آسیایی در وضعیت خوبی از لحاظ امکانات قرار دارند. در هر صورت امیدوارم تا پایان سال جاری پیست ساری افتتاح شود تا ورزشکاران ما بتوانند بدون هیچ مشکلی تمرینات شان را در این پیست انجام دهند.

انتهای پیام/

اظهارات قمری درباره شرایط دوچرخه سواری پیش از بازی های آسیایی جاکارتا

نظر شما