شناسهٔ خبر: 25190344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۵ هزار نفر از جوانان استان بوشهر در رشته‌های مختلف آموزش دیدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۴۵ هزار نفر از جوانان این استان در رشته‌های مختلف مهارتی آموزش دیدند.

صاحب‌خبر -

۴۵ هزار نفر از جوانان استان بوشهر در رشته‌های مختلف آموزش دیدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عبدالرسول کازرونی روز دوشنبه در نشست ستاد بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: این افراد در ۲ بخش دولتی و خصوصی هفت میلیون و ۹۷ هزار و ۴۰۲ نفرساعت آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، کشاورزی، فرهنگ، هنر و خدمات را فراگرفتند.

وی اظهار کرد: این میزان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر نسبت به تعهد سال گذشته ۱۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کازرونی اضافه کرد:سال گذشته ۲ هزار ۴۶۷ نفر در ۱۷۹ دوره در رشته‌های جوشکاری، برق، عمران، ایمنی وبهداشت، مالی و بازرگانی، صنایع شیمیایی وفلزی، ابزاردقیق وفناوری اطلاعات در اجرای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آموزش دیدند.

کازرونی افزود: برای توسعه آموزش‌های مهارتی هم راستا با نیاز بازار کار استان بوشهر ۷۶ استاندارد آموزشی مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای توسعه مهارت‌های مورد نیاز این صنعت تدوین شده است.

وی، آموزش ۴۴۶ نفر در ۳۴ دوره در رشته‌های جوشکاری، صنایع فلزی، تأسیسات، عمران، صنایع ساختمان و معماری در راستای تفاهم نامه با نیروگاه اتمی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این مجموعه در سال گذشته عنوان کرد.

کازرونی بیان کرد: برای فراهم سازی زمینه اشتغال مهارت آموختگان با تهیه بانک اطلاعاتی و ارسال به نیروگاه اتمی بوشهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای به کارگیری نیرو‌های آموزش دیده گام‌هایی مهم برداشته شده است.
وی گفت: آموزش سه هزار و ۲۶۹ نفر در پادگان‌های نظامی و سه هزار و ۲۶۳ نفر در روستا‌ها از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته است.

کازرونی، مهمترین برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جدید را برنامه ریزی آموزشی بر اساس ظرفیت بازارکار و نیاز مناطق آموزشی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح بازدید دانش آموزان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: همه دانش آموزان باید در کنارتحصیل خود را به مهارت آموزی در یک حرفه که به آن علاقه دارند، موظف بدانند.

انتهای پیام /ب

45 هزار نفر در استان بوشهر مهارت افزایی شدند

برچسب‌ها:

نظر شما