شناسهٔ خبر: 25152119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| ۴۵ هزار نفر در استان بوشهر مهارت‌افزایی شدند

R41363/P1486/S6,53/CT11

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به بیش از ۷ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی گفت: با ارائه این میزان آموزش، بیش از ۴۵ هزار نفر در استان بوشهر مهارت افزایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرسول کازرونی ظهر امروز  در نشست ستاد بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای  استان با بیان اینکه ارایه آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر نسبت به سند تعهدی سازمان رشد 124 درصدی داشته است اظهار داشت: تعهد آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر در سال گذشته در راستای سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش 25 هزار و 440 نفر بوده در بخش دولتی بوده که در استان بوشهر 31 هزار و 497 نفر آموزش دیده و مابقی در بخش خصوصی توانمند شدند.

وی از آموزش  2 هزار و 500 نفر طی 179 دوره در رشته‌های  مختلف در راستای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و افزود: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی همراستا با نیاز بازار کار استان 76 استاندارد آموزشی مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای توسعه مهارت‌های  مورد نیاز این صنعت در استان بوشهر تدوین شده است.

کازرونی آموزش 446 نفر در 34 دوره در راستای تفاهم نامه با نیروگاه اتمی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این مجموعه برشمرد و اظهار کرد: در راستای مهیا سازی زمینه اشتغال مهارت آموختگان با تهیه بانک اطلاعاتی و ارسال به نیروگاه اتمی بوشهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بکارگیری نیروهای آموزش دیده گام‌های مهمی برداشته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر از آموزش 3 هزار و 300 نفر  معادل، 227 هزار نفرساعت در 208 دوره با رشد 3 برابری بر اساس برنامه گسترش آموزش در پادگان‌ها خبر داد.

وی از ضرورت‌های دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی را توانمندسازی اقشار محروم روستایی دانست و گفت: تعهد استان در طرح روستا و عشایر، 2 هزار و 260 نفر در سال بوده که 3 هزار و 263 نفر در سال 96 در حرفه‌های صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، کشاورزی و امور دام، مالی و بازرگانی و بهداشت و ایمنی و صنایع دستی توانمند شده‌اند.

کازرونی مهمترین برنامه آموزش فنی و حرفه ای را در سال جدید برنامه‌ریزی آموزشی بر اساس ظرفیت های بازار کار استان دانست و خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های آموزش فنی و حرفه ای در 10 شهرستان استان بر اساس نیاز مناطق آموزش داده می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و  حرفه ای استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در رابطه با اهمیت مهارت آموزی در بین نسل جوان و دانش آموزان تاکید داشته‌اند و این مهم باید اکنون بیش از هر زمان دیگری برای توسعه اشتغال در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز اشتغال و دستیابی به شغل مورد علاقه و در عین حال در آمدزا، از اساسی‌ترین نیازهای جوانان و دانش آموزان در آینده به شمار می‌رود گفت: همه دانش آموزان باید در کنار تحصیل خود را موظف به مهارت آموزی در یک حرفه که به آن علاقه دارند بدانند.

کازرونی با اشاره به اینکه 45 هزار نفر در استان بوشهر مهارت افزایی شدند تصریح کرد: بیش از  7 میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی  ارائه شد که بیش از 45 هزار نفر در استان بوشهر مهارت افزایی شدند.

انتهای پیام/م

نظر شما