شناسهٔ خبر: 25182094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده صهیونیست: باید 'عهد التمیمی' را همان ابتدا می کشتیم

تهران-ایرنا- یک عضو تندرو کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که نظامیان اسرائیلی باید به جای بازداشت عهد التمیمی (دختر مبارز 17 ساله فلسطینی)، همان اول با گلوله به او شلیک می کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی، التمیمی در 19 دسامبر گذشته (28 آذر 96) تلاش کرده بود نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را که به خانه شان یورش آورده بودند بیرون کند، اما از سوی آن ها دستگیر شد.
'بتسیل سمیتریچ' از حزب راستگرای 'خانه یهود' در توییتر خود نوشت: نظامیان اسرائیلی باید به التمیمی شلیک می کردند، یا حداقل به پاهایش تیر می زدند تا فلج می شد و مجبور بود تا اخر عمر خانه نشین شود.
التمیمی به 5 بار حمله به نظامیان اسرائیلی ویک مورد سیلی زدن به گوش یک نظامی دیگر در جریان تظاهرات در روستای پیامبر صالح (ع) متهم شد . دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در21 مارس (1 فروردین) این دختر فلسطینی را به هشت ماه زندان و 1500 دلار جریمه محکوم کرد.
وی همچنین به هشت ماه حبس تعلیقی محکوم شد که در صورت مرتکب شدن برخی موارد مندرج در حکمش در سه سال آینده، اجرایی می شود.
'میخائیل روزین' از حزب چپ گرای میرتس در واکنش به اظهارات نماینده تندرو کنیست در توییتر خود نوشت: شهرک نشینان اسرائیلی هفته گذشته به سمت نیروهای نظامی خود ما سنگ پرتاب کردند آیا باید آن ها را هم با گلوله می زدیم؟
التمیمی ساعاتی پس از از بازداشت در ماه دسامبر 2017 به سمبل مقاومت مسالمت آمیز مردم فلسطین تبدیل شد.
دادگاه رژیم صهیونیستی پدر وی را نیز به اتهام اخلال در کار نظامیان این رژیم و حمله به آنها به هشت ماه زندان و پرداخت 1700 دلار جریمه محکوم کرده است.
براساس گزارش های رسمی فلسطینی هم اکنون 6هزار و 500 نفر از جمله 350 کودک در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.
خاورم**9366**1049

نظر شما