شناسهٔ خبر: 25149405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

یک عضو کنست: باید به عهد التمیمی شلیک می‌شد

یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) گفت که باید به جای حبس عهد التمیمی به او شلیک می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نامه نیوز، به نقل از النشره، بتسالئیل اسموتریچ، از اعضای حزب چپ‌گرای خانه یهودی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به نظر من عهد التمیمی (دختر بچه فلسطینی که به اتهام سیلی زدن به دو سرباز اسرائیلی در زندان‌های اسرائیل است) باید دست کم به زانویش شلیک می‌شد که این باعث می شد تا تا آخر عمر در حبس خانگی بماند.

در همین راستا، میخائیل روزین، از دیگر نمایندگان کنست در پاسخ به اظهارات اسمورتیچ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ننگ بر تو! هفته گذشته شهرک‌نشینان اسرائیلی به سمت سربازان ارتش اسرائیل سنگ پرتاب کردند، آیا آنها را هم با گلوله پاسخ دادند؟

وی در ادامه نوشت: تو دزد و  زورگو هستی!

در ۲۱ مارس گذشته دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی عهد التمیمی، دختر نوجوان فلسطینی را به اتهام "ایستادگی در برابر سرباز اسرائیلی، ممانعت از انجام ماموریت وی و حمله به او" و  در پی توافق تیم دفاع از عهد التمیمی و دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی در جلسه دادگاه نظامی عوفر در غرب رام الله، این دختر نوجوان فلسطینی به  هشت ماه حبس محکوم شد.

تصمیم دادگاه مذکور همچنین شامل هشت ماه حبس تعلیقی التمیمی و پرداخت غرامت به ارزش ۱۵۰۰ دلار است که در صورت تکرار اقدامات عهد، علیه او اجرا می‌شود.

عهد التمیمی ساعاتی پس از اعلام بازداشتش در ۱۹ دسامر ۲۰۱۷ میلادی به نمادی برای مقاومت مردمی مسالمت آمیز در فلسطین تبدیل شد.

دادگاه اسرائیل همچنین ناریمان التمیمی، مادر عهد را نیز به هشت ماه حبس و پرداخت غرامت مالی به ارزش ۱۷۰۰ دلار به اتهام "ممانعت از اجرای ماموریت سربازان اسرائیلی و هجوم به آن‌ها" محکوم کرد.

طبق آمارهای رسمی فلسطین، تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی به حدود ۶۵۰۰ اسیر می‌رسد که ۳۵۰ تن آن‌ها کودک هستند.

نظر شما