شناسهٔ خبر: 25178897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تگرگ، باران و برف در راه است

خبرگزاری صداوسیما

هواشناسی استان با صدور اخطاریه ای به کشاورزان و دامداران هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان البرز؛ بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی قوی به واسطه فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی و همراهی خانواده کم فشارها در نیمه مرکزی کشور می باشد که عمده فعالیت این سامانه ظهر یکشنبه تا آخر وقت دوشنبه به صورت رگبار شدید باران (بعضی ساعات برف) و رعدوبرق ، بارش تگرگ در کل استان و وزش باد شدید و لحظه ای و در ارتفاعات رگبار برف می باشد.

بنابراین آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی مورد انتظار می باشد.

به عشایر، کشاورزان و باغداران که هنگام رعد و برق در فضای باز حضور دارند توصیه می شود در مکانهای مرتفع و زیر درختان پناه نگیرند؛ از تپه ها و سیم برق هوایی، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی فاصله بگیرند و نیز از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها خودداری نمایند.

کشاورزان و باغداران محترم استان، با توجه به بارش تگرگ و تجمع آن، کاهش لحظه ای و محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد، تمهیدات لازم را جهت بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان به عمل آورند.

تامین سوخت مناسب واحدهای تولیدی به منظور کنترل دما و رطوبت سالن ها، محافظت از سازه ها در برابر رعدوبرق، باد شدید و تگرگ و حفاظت از سیستم های آبیاری تحت فشار نیز توصیه می شود.

نظر شما