شناسهٔ خبر: 25112474 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج| رگبار شدید باران و رعد و برق استان البرز را فرا می‌گیرد

R41451/P1357/S6,50/CT1

مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش‌بینی هواشناسی در مورد رگبار شدید باران و رعد و برق در البرز خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت موج  ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی از اواسط روز شنبه است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود:  عمده فعالیت این سامانه روز یکشنبه و دوشنبه به صورت رگبار شدید باران و رعد و برق ، بارش پراکنده تگرگ در کل استان و وزش باد شدید و لحظه ای و در ارتفاعات رگبار و برف است.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی ، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی مورد انتظار است، ادامه داد: به شهروندانی که هنگام رعد و برق در فضای باز حضور دارند توصیه می‌شود در مکانهای مرتفع و زیر درختان پناه نگیرند، از تپه‌ها و سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی فاصله بگیرند و نیز از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تاکید به کشاورزان و باغداران استان البرز  تاکید کرد: با احتمال بارش تگرگ و  کاهش لحظه‌ای  و محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر ، تمهیدات لازم را جهت بیمه محصولات و  کاهش خسارات ناشی از یخبندان به عمل آورند.

انتهای پیام/ح

نظر شما