شناسهٔ خبر: 25178079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش

شصت طرح بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس در استان همدان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

  ، افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی درهمدان امروز و درجشنواره عمران بهداشتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزهمدان ، این طرح ها در۱۴ هزارو ۳۵۰ مترمربع مساحت ساخته شده و بیش از۲۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

این طرح ها شامل خانه بهداشت ،پایگاه سلامت شهری و روستایی ، خانه پزشک ، ستاد مرکز بهداشت و مرکز مشاوره است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این طرحها گفت : پزشک خانواده ، نظام ارجاع ، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت واقتصاد سلامت از اولویتهای مهم حوزه بهداشت کشور است .

او به شاخص های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران در جهان ومنطقه اشاره کرد و افزود: در بروز بیماری سل که در جهان درهرصد هزار نفر جمعیت ۱۴۴ مورد مشاهده می شود در منطقه غرب آسیا ودر افغانستان ۲۸۰ مورد است و این درحالیست که در ایران درهریک میلیون نفرفقط ۱۴ نفر مبتلا دیده می شود که آنها هم وارداتی محسوب می شوند .

معاون وزیربهداشت ادامه داد: در شاخص مرگ ومیرنوزادان هم زمانی ما بیش از ۳۵ مورد در هر صد هزار تولد زنده داشتیم که الان به کمتر از ۹ مورد رسیده است .

دکترعلیرضا رئیسی خاطرنشان کرد : درطرح نظام تحول سلامت پرداختی از جیب مردم از ۶۸ به کمتر از ۳۸ درصد رسیده است وامیدواریم تا این مبلغ بازهم کمتر شود ومردم برای درمان سهم کمتری را پرداخت کنند .

معاون وزیربهداشت همچنین گفت : در چهارسال گذشته ۲۴ هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری رسیده است و از شش هزارو ۵۰۰ طرح بهداشتی تعریف شده در دولت تاکنون حدود نیمی از آنها به بهره برداری رسیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت : ۳۵۰ هزارمترمربع ساخت وساز در پنج سال گذشته در حوزه علوم پزشکی صورت گرفته است واین اقدامات برای تحقق شعار امسال که همان "سلامت و بهداشت برای همه ودرهمه جاست" تداوم خواهد داشت.

دکترموسوی بهارخاطرنشان کرد : سیصدو ده طرح به مساحت ۹۷ هزار و۴۳۱ مترمربع درحوزه بهداشت متعلق به استان همدان است که تا امروز حدود ۲۶۰ طرح افتتاح شده و مابقی هم به مرور افتتاح خواهد شد .

او افزود : اعتبار همه این سیصدو ده طرح ۱۴۰ میلیارد تومان است . در ادامه این مراسم آقای نیکبخت ، استاندارهمدان هم گفت : در دولت یازدهم ۹۰۰ تخت بیمارستانی به تخت های استان افزوده شده است .

امروزهمچنین از تمبرجشنواره عمران بهداشت استان همدان رونمایی واز فعالان عرصه بهداشت وخیرین این حوزه نیز قدردانی شد .

همچنین به طور نمادین مرکز جامع سلامت خانواده روستای گنبد همدان هم افتتاح شد

mp4
<div id="video-display-embed-code_2133298" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2111561/2133298?width=400&height=300"></script></div>
 
 
افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش افتتاح ۶۰ طرح بهداشتی در همدان +گزارش

نظر شما