شناسهٔ خبر: 25154572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف و مشارکت کم دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه گفت: باید با برنامه ریزی‌های مستمر فضای معنوی و علمی و آموزشی متناسب با آموزه‌های دینی و فرهنگی دردانشگاه‌ها حاکم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز در دیدار هیات رئیسه و شورای دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار داشت: مراکز آموزش عالی باید مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب باشند و ارتقا سطح علمی دانشجویان و جهت دهی به پژوهش و پایان نامه‌های آن ها در راستای تحقق راهبردهای اقتصادی کشور باید اولویت دانشگاه‌ها باشد.

وی افزود: باید برنامه ریزی‌ها به نحوی باشد که نتایج تحقیقات و پژوهش‌های دانشجویی به مرحله عمل برسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توجه به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید از رویکردهای اصلی دانشگاه‌ها باشد، گفت: مراکز آموزشی عالی مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب اسلامی است و دانشجویان باید هم از نظر ظاهری و همچنین علمی افکار و اندیشه‌های خود را جهت بدهند.

آل هاشم با انتقاد از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف و مشارکت کم دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه ابراز کرد: باید با برنامه ریزی‌های مستمر و بدور از برخوردهای چکشی، فضای معنوی و علمی و آموزشی متناسب با آموزه‌های دینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها حاکم شود.

امام جمعه تبریز در ادامه یاد آور شد: ضروری است مسئولان دانشگاه آزاد، تعامل با سایر مراکز علمی  داشته و در راستای توسعه کارهای علمی و پژوهشی و تبادل تجربیات مراکز علمی استان با همدیگر تعامل سازنده برقرار کنند.

وی ترویج فرهنگ دفاع مقدس را نیز از اولویت‌های دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: هر چند در حال حاضر جنگی کشور ما را تهدید نمی‌کند، اما برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور محتاج این فرهنگ هستیم تا برابر زیاده خواهی های دشمنان به مثال دژی مستحکم باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه ابراز کرد: رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است و ایران اسلامی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم‌های ظالمانه استکبار تهدید می‌شود، اما این تحریم‌ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

وی افزایش تولید داخلی و ارتقا کیفیت آن را از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: جامعه دانشگاهی و قشر فرهیخته باید تحقق اقتصاد مقاومتی را به گفتمانی عمومی تبدیل کنند.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به تجاوز چهارساله آل سعود به خاک یمن و شکست سیاست‌های سلطه جویانه آن‌ها گفت : سعودی‌ها با حمایت تعدادی از رژیم‌های غربی و عربی منطقه حملات نظامی خود را علیه مردم مظلوم یمن ادامه می‌دهند، اما این درحالی است که تیراندازی دیشب یک افسر در کاخ پادشاهی باعث وحشت سران این رژیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما