شناسهٔ خبر: 25162332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

انتقاد امام جمعه تبریز از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف در دانشگاه‌ ها

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف و مشارکت کم دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه ها انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار هیات رئیسه و شورای دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار داشت: مراکز آموزش عالی باید مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب باشند و ارتقا سطح علمی دانشجویان و جهت دهی به پژوهش و پایان نامه‌ های آن ها در راستای تحقق راهبردهای اقتصادی کشور باید اولویت دانشگاه‌ ها باشد.

امام جمعه تبریز توجه به اصول و ارزش‌ های انقلاب اسلامی را از رویکردهای اصلی دانشگاه ها برشمرد و گفت: مراکز آموزشی عالی مرکز تبلیغ فرهنگ دین و انقلاب اسلامی است و دانشجویان باید هم از نظر ظاهری و همچنین علمی، افکار و اندیشه‌ های خود را جهت دهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با انتقاد از وضعیت نامطلوب حجاب و عفاف و مشارکت کم دانشجویان در نمازهای جماعت دانشگاه تاکید کرد: باید با برنامه ریزی ‌های مستمر و به دور از برخوردهای چکشی، فضای معنوی و علمی و آموزشی متناسب با آموزه‌های دینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خواستار عملی شدن نتایج تحقیقات و پژوهش‌ های دانشجویی شد و تصریح کرد: مسئولان دانشگاه آزاد، تعامل با سایر مراکز علمی  داشته و در راستای توسعه کارهای علمی و پژوهشی و تبادل تجربیات مراکز علمی استان با همدیگر تعامل سازنده برقرار کنند.

وی در بخش دیگری رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور دانست و عنوان کرد: ایران اسلامی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم ‌های ظالمانه استکبار تهدید می‌شود، اما این تحریم ‌ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: افزایش تولید داخلی و ارتقا کیفیت آن از مؤلفه‌های اقتصاد است و جامعه دانشگاهی و قشر فرهیخته باید تحقق اقتصاد مقاومتی را به گفتمانی عمومی تبدیل کنند.

 

نظر شما