شناسهٔ خبر: 25150420 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تبیین واقعه طبس برای نسل جوان ضروری است

به گزارش ایرنا محمدرضا فخر روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به این کلام امام خمینی (ره) که شن ها مامور خدا بودند افزود: این واقعه نشان داد که نیروی نظامی و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدرضا فخر روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به این کلام امام خمینی (ره) که شن ها مامور خدا بودند افزود: این واقعه نشان داد که نیروی نظامی و برنامه ریزی های چندین ساله برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در چند دقیقه نقش برآب می شود.
وی گفت: واقعه طبس پیروزی لشکر حق در برابر شیطانیان بود و امروز هم با توجه به یاوه گویی های استکبار جهانی ضرورت دارد گرامیداشت و پاسداشت این واقعه الهی با جدیت تمام صورت گیرد.
وی اظهار کرد: تمامی مقدمات برای پاسداشت این واقعه مهم به خوبی پایه ریزی شده و شب چهارم اردیبهشت ماه مراسم شکرگزاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: پنجم اردیبهشت در محل حادثه و مسجد شکر طبس مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد و عبدالناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و استاندار خراسان جنوبی سخنرانی خواهند کرد.
وی از اجرای نماهنگ و موسیقی با عنوان ابابیل و اجرای عبدالله مولوی در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: در حاشیه این مراسم نمایشگاه هایی با موضوع استکبارستیزی، حقوق بشر آمریکایی و ترامپیسم برپا می شود.
فخر بیان کرد: این مراسم به صورت زنده از شبکه های استانی و کشوری پخش و با همکاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ساخت انیمیشن واقعه طبس آغاز خواهد شد.
وی از گرامیداشت آیت الله مهاجریان امام جمعه فقید طبس در این مراسم خبر داد و گفت: ضمن تقدیر از دست اندرکاران پاسداشت واقعه صحرای طبس در سال های گذشته، اقشار مختلف نظامی و انتظامی، طلاب و دانشجویان در این مراسم حضور می یابند.
وی ادامه داد: سال های گذشته 2 پروژه ملی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز استان و پروژه موزه شکست استکبار در صحرای طبس مورد پیگیری این اداره کل قرار گرفته که با محدودیت های مالی دولت هنوز اعتباری در این زمینه جذب نشده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: با بررسی های به عمل آمده در سال های گذشته این 2 پروژه نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار بوده است که طبق برآورد های امروز بدون شک این مبلغ بیشتر خواهد بود.
وی در ادامه نشست خبری از تدوین و تکمیل دانشنامه دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: روند تکمیلی این دانشنامه در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا زمانی که ملت هوشیار ایران از اقدام های جاسوسی آمریکا در سفارتخانه این کشور در تهران آگاهی یافت، دانشجویان پیرو خط امام برای پایان دادن به این دشمنی ها در 13 آبان 1358، این سفارت را تسخیر کردند و 53 تن از کارکنان آن را به گروگان گرفتند. حرکتی که در عرصه بین المللی، اقتدار ابرقدرت جهان را با چالش روبرو کرد و ضربه محکمی به حیثیت آمریکا وارد ساخت. دولتمردان این کشور از همان روزهای نخست تمامی تلاش خود را برای آزادی دیپلمات ها و کارکنان سفارت به کار بستند و هنگامی که از انواع تهدیدها و تحریم های اقتصادی نتیجه ای نگرفتند، طرح تجاوز نظامی به خاک ایران را در دستور کار قرار دادند و 90 تن از بهترین کماندوهای ارتش را برای انجام دادن این عملیات با نام «پنجه عقاب» یا «دلتا» انتخاب کردند تا در یک حمله غافلگیرانه، گروگان ها را آزاد کنند.
نیروهای آموزش دیده آمریکا در این عملیات با 132 تفنگدار، هشت بالگرد و 6 هواپیمای باری به صحرای طبس وارد شدند و تنها چیزی که پیش بینی نکرده بودند طوفان شنی بود که گریبان آنها را گرفت و آنها را در وسیع ترین بیابان ایران زمین گیر کرد.
صحرای طبس در فاصله 130 کیلومتری محور طبس به یزد واقع است و شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد.
3215*3028
انتهای پیام

نظر شما