شناسهٔ خبر: 25143467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| استارت آپ ها در استان سمنان تقویت می‌شود

R41366/P1336/S6,64/CT11

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم توسعه اشتغال روستایی گفت: استارت آپ ها در استان سمنان تقویت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی صبح امروز در دیدار با امام‌جمعه مهدی‌شهر اظهار داشت: دولت از ایده‌های نو و مطلوب در هر بخشی حمایت می‌کند و به‌طورکلی از مجموعه اقداماتی که منجر به ایجاد اشتغال در روستاهای استان شود حمایت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قابل‌توجه به فعالان و علاقه‌مندان در این بخش افزود: تقویت استارت آپ ها در دستور کار مسئولان استانداری و دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در شهرستان مهدی‌شهر در حوزه نیروی انسانی و توانمندی‌های تجهیزاتی وجود دارد اذعان کرد: این ظرفیت‌ها باید برای ایجاد توسعه پایدار و اشتغال روستایی به‌کارگیری شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا در توزیع امکانات محدود دولتی عدالت را در سراسر استان رعایت کنیم خاطرنشان کرد: رفع مشکلات عشایر و روستایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانداری است چراکه عشایر و مردم روستانشین ظرفیت مطلوبی را در حوزه تولیدات مواد لبنیاتی و غیره دارند.

چاووشی با تأکید بر اینکه مدیران استان باید با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعامل سازنده داشته باشند تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با جذب سرمایه‌گذاران زمینه رونق اقتصادی را در استان فراهم آورند.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مطالبات اصلی مردم از دولت است تصریح کرد: باید برای مهارت‌آموزی نسل جوان برنامه‌ریزی کنیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با حرفه و تخصص‌های موردنیاز کشور آشنا کنیم.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه توسعه فیزیکی دانشگاه‌ها راهکار مناسبی جهت رفع مشکل اشتغال کشور نیست بیان کرد: باید اولویت‌های استان را شناخته و در جهت رفع معضلات و مشکلات موجود تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی امام‌جمعه مهدی‌شهر نیز در این دیدار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان را خواستار شد و اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مهدی‌شهر و تحقق مطالبات مردم در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی در اولویت نخست استاندار قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های بیمارستان، کتابخانه عمومی، جاده آهوان مهدی‌شهر – فیروزکوه، احداث کمربندی شهر مهدی‌شهر، ساماندهی و تعیین تکلیف کارخانه پاکریس، ساختمان‌های اداری فرمانداری و آموزش‌وپرورش ازجمله پروژه‌های مهم و حیاتی این شهرستان است که نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

بارانی با اشاره به مشکلات ساختاری ادارات مهدی‌شهر پس از ارتقا به شهرستان تصریح کرد: تکمیل کادر اداری و نیروی انسانی از دیگر مشکلات این شهرستان در حوزه ادارات است.

به گزارش تسنیم در این دیدار ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، مطالبات عمومی و همچنین درخواست انتصاب مدیران باتجربه و کارآمد در شهرستان مهدی‌شهر طی یک نامه 30 صفحه‌ای به استاندار تحول داده شد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما