شناسهٔ خبر: 66606442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشکلات تولید گره گشا می خواهد

استاندار اصفهان: موانعی که در استان گلوی تولید را می‌فشارد باید شناسایی و در سطح استانی و ملی برای رفع آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

مشکلات تولید گره گشا می خواهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ استاندار اصفهان در نشست شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در دو حوزه لنجان و سمیرم بودیم، گفت: هدف این است که با تحقق واقعی و همه جانبه شعار سال بتوانیم شاهد روند امیدآفرینی در حوزه تولید باشیم و در این خصوص از موانع رشد تولید، گزارشی تهیه می‌شود تا بتوانیم به معاون اول ریاست جمهوری که پیگیر این موضوع مهم هست ارائه دهیم.
سیدرضا مرتضوی در خصوص همراهی نکردن برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صاحبان کسب و کار و حوزه تولید، افزود: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه‌های متعدد با صراحت عنوان کرده‌اند که با بانک‌های متخلف در استان‌ها که در این امر همراهی لازم را ندارند برخورد می‌کنند.
وی ادامه داد: در این خصوص باید مکاتبه صریحی با بانک مرکزی داشته و مواردی از جمله مسدودسازی ارائه تسهیلات را به بانک مرکزی ارائه و معرفی کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به قانون تأمین مالی واحد‌های تولیدی، گفت: باتوجه به اینکه موضوع جلسه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در محدوده‌ی مأموریت‌های همین قانون تعریف شده، باید دستور جلسه ویژه در خصوص این موضوع در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان نیز در راستای تحقق شعار سال نشستی را برگزار کنند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
وی همچنین با تأکید بر جذب سرمایه گذار و برنامه‌ریزی در مناطق کویری، گفت: ظرفیت نهفته‌ای در مناطق کویری وجود دارد که مورد غفلت واقع شده است.
مرتضوی ادامه داد: از این رو باید تدابیری اندیشیده شود تا جمعیت در مناطق کویری استقرار یابند و از این ظرفیت بالقوه بهره‌مند شویم.

نظر شما