شناسهٔ خبر: 25139860 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

سم‌پاشی هتل‌های زائران در عراق
شهروند| معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از سم‌پاشی مراکز اقامتی زائران ایرانی در عراق خبر داد. دکتر علی حیدری با بیان این‌که طرح سم‌پاشی‌ مراکز اقامتی زائران ایرانی در عراق به دلیل خطر انتقال و شیوع انواع بیماری‌ها و افزایش حشرات و جوندگان موذی در این کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: هزینه اجرای این طرح به صورت کامل از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران پرداخت می‌شود. وی با اشاره به این‌که در چند‌ سال گذشته این مرکز به صورت داوطلبانه سم‌پاشی هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی در شهرهای زیارتی عراق را برعهده گرفته است، افزود: در این زمینه مراکز اقامتی زائران ایرانی طرف قرارداد با سازمان حج در عتبات عالیات در این هفته سم‌پاشی خواهند شد. بنابر اعلام روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، وی به سم‌پاشی حدود ۱۰۰ مرکز اقامتی زائران ایرانی در کربلای معلی و سم‌پاشی حدود ۱۰۰ مرکز اقامتی زائران در نجف اشرف هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه بیش از ۳۰ مرکز اقامتی زائران ایرانی در شهر مقدس کاظمین سم‌پاشی شده است.

برگزاری دوره توان‌افزایی اپراتورهای پاسخگویی اضطراری
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از برگزاری چهارمین دوره کشوری توان‌افزایی اپراتورهای پاسخگویی اضطراری 112 به میزبانی استان اصفهان خبر داد. دکتر محسن مومنی با بیان این خبر اظهار داشت: چهارمین دوره آموزش تخصصی اپراتورهای مراکز ۱۱۲ هلال‌احمر سراسر کشور از تاریخ 26 فروردین‌ماه با حضور ۱۰۰نفر از اپراتورهای مراکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادونجات کل کشور در مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی امدادونجات اصفهان برگزار شد. وی تصریح کرد: در این دوره که با هدف ارتقای توانمندی فنی و تخصصی اپراتورها در قالب دو گروه ۵۰نفره برگزار شد، آموزش‌هایی نظیر فن بیان، نحوه پاسخگویی به حوادث، هماهنگی بین‌بخشی، فرابخشی، مستندسازی، آشنایی با پروتکل‌های اجرایی مراکز، سامانه DMIS (ثبت حادثه) مخابرات و ارتباطات و UPS، ارایه و شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزش عملی در این زمینه نیز شرکت کردند. دکتر مومنی در پایان با بیان این‌که چهارمین دوره کشوری توان‌افزایی اپراتورهای پاسخگویی اضطراری 112 تحت‌نظر معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر توسط سازمان امدادونجات و به میزبانی هلال‌احمر استان اصفهان برگزارشد، در روز 31 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

تقویت دانسته‌های امدادی دانش‌آموزان استان قم
شهروند| معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم از آموزش یکسان‌سازی مسابقات المپیاد آماده استانی «طرح دادرس» با حضور 180نفر از اعضای تیم‌های منتخب نواحی استان قم خبر داد. محمد مصباحی گفت: کارگاه مرحله استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس با حضور 180نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر پایه هشتم برگزار شد. وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی آماده‌سازی دانش‌آموزان برای رقابتی سازنده است، افزود: دادرسان در این کارگاه‌ها خود را برای مرحله استانی المپیاد آماده، آماده می‌کنند. معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم بیان کرد: در کارگاه آموزشی یکسان‌سازی مرحله استانی المپیاد آماده در مباحثی همچون، ارزیابی و cpr -کنترل علایم حیاتی-خونریزی و پانسمان و آتل‌بندی را به‌طور تکمیلی آموزش داده شد و دادرسان دانسته‌های امدادی خود را با شور و اشتیاق برای المپیاد آماده استانی تقویت کردند. وی یادآور شد: این کارگاه آموزشی به مدت دو روز و به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

موج ایده‌های بشردوستانه «بومینو» در آذربایجان‌شرقی
شهروند| دوره کارآفرینی بومینو در استان آذربایجان‌شرقی با ایده‌های خلاقانه و در راستای اهداف هلال‌احمر طی دو روز در مراغه برگزار شد. معاون امور جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان این خبر تشریح کرد: رویداد بومینو با حضور اعضای خلاق و فرهیخته کانون‌های جوانان و دانشجویی در قالب ۷ گروه ۷نفره سازماندهی شدند و ایده منتخب سرگروه را با راهنمایی‌ها و آموزه‌های همزمان در کارگاه‌های دوره کارآفرینی بررسی و تکمیل کردند. کریمیان افزود: در روز دوم گروه‌ها به پرزنت ایده و استارت‌آپ خود پرداختند و به سوالات داوران پاسخ داده و از طرح خود دفاع کردند. در ادامه داوران با بررسی و جمع‌بندی امتیازات، گروه‌های برتر و منتخب را اعلام و معرفی کردند. ایده‌های مختلف و بسیار جذابی با اهداف بشردوستانه و در راستای نوعدوستی از سوی شرکت‌کنندگان ارایه شد. در این دوره ایده ربات کوادکوپتر نجات مقام اول و ایده دارینو و بطران رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 

نظر شما