شناسهٔ خبر: 25136431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان|استان همدان وضعیت خوبی در ‌مصرف سیگار و قلیان ندارد

R41405/P1377/S6,75/CT11

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همدان جزء پنج استان اول کشور در مصرف سیگار است،گفت: همدان وضعیت خوبی در ‌مصرف سیگار و قلیان ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلال‌الدین امیری عصر امروز در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به مناسبت هفته سلامت ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته سلامت اظهار داشت: متأسفانه استان همدان در موضوع دخانیات و مصرف سیگار و قلیان وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه همدان جزء پنج استان اول کشور در مصرف سیگار شناخته‌شده است، افزود: استان همدان در مصرف سیگار همواره رتبه‌های چهار و پنجم را داشته و اکنون نیز جر پنج استان اول است.

امیری بیان کرد: سیگار با ابتلا افراد به بیمارها ارتباط دارد و عامل مهم ابتلای افراد به انواع سرطان‌هاست و می‌تواند منبع سرطان‌های کشنده باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه استان همدان جز استان‌های توسعه‌یافته است، تصریح کرد: اما عاملی که اجازه نمی‌دهد امید به زندگی در همدان بالا برود مصرف سیگار است.

امیری با اشاره به اینکه آسیبی که طریق مصرف قلیان به بدن وارد می‌شود چندین برابر بدتر از آسیب مصرف سیگار است، تأکید کرد: استان همدان جز سه استان اول که توانسته است این موضوع را اداره کند.

وی عنوان کرد: فروش سیگار در مراکز فرهنگی و نیز به افراد زیر 18 سال جزو قانون است و ممنوع است که متأسفانه رعایت نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: مصوبه مجلس هم که بسیار سبب تأسف شد در بیشتر در بحث گردشگری مطرح است که در مکان‌های خاص مثل قهوه‌خانه‌ها قلیان عرضه شود و آنجا قانونی است.

امیری در مورد عرضه سمنو و در برخی از مواقع غذا توسط وانت‌بارها ابراز کرد: بهداشت در این راستا شرح وظایف خاصی دارد که برخی از موارد ارتباطی با ما ندارد.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت محیط وظیفه ما تنها نظارت بر فضاهای مسقف و افراد دارای کارت است، اظهار داشت: امسال تمامی دستگاه‌های نظارتی کارشناسان مرکز بهداشت مکانیزه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه آمار مبتلایان به بیماری HIV در استان همدان ثابت است و تغییر نیافته است، بیان کرد: در حال حاضر به دنبال شناسایی بیماری سل در بیماران HIV و بیماری HIV در بیماران سل هستیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما