شناسهٔ خبر: 25135054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| ۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند

R41374/P1486/S6,49/CT7

جلسه هماهنگی، همفکری، تبادل نظر و تصمیم‌گیری به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر جشن‌های گلریزان امسال، شیوه‌های جمع‌آوری کمک‌های خیران برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نخستین جلسه هماهنگی، همفکری، تبادل نظر و تصمیم‌گیری به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر جشنهای گلریزان امسال، شیوه‌های جمع‌آوری کمک‌های خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در این مراسم که مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز فراهم شد و به فرهنگ‌سازی این اقدام بسیار ارزشمند و مناسب در استان تاکید شد.

16 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: ترویج فرهنگ‌ آزادسازی زندانیان به عنوان یک سنت حسنه و نیک باید مورد توجه عموم مردم و به ویژه خیران قرار بگیرد چرا که این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه اجر دنیوی و اخروی بسیار پرمحتوایی را برای مشارکت کنندگان در این اقدام ارزشمند به دنبال خواهد داشت.

کریم الله محبوبی افزود:به همت ستاد دیه استان 16 تن از زندانیان جرائم غیر عمد با مبلغ محکومیتی در حدود 14 میلیارد ریال در فروردین ماه امسال از زندانهای استان آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند که خوشبختانه این آمار آزادسازی نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: شاد کردن دل خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی هم‌اکنون در مضیقه و تنگنا به سر می‌برند از دست کسانی که توانایی مالی دارند برمی‌اآید که امیدواریم در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم خروجی بهتری را نیز به دست آوریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: برگزاری جشن گلریزان نیز در این زمینه از جمله عواملی است ک نیازمند مشارکت همگانی است و اهل قلم ورسانه نیز در این ارتباط رسالت خطیر و حساسی برعهده دارند که انتظار داریم به وظیفه خود در این راستا عمل کنند.

محبوبی افزود: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هفتم خرداد ماه مصادف با دوازدهم ماه مبارک  رمضان ساعت 18 در سالن ولایت حضرت عباس (ع) استان اردبیل  برگزار می‌شود.

جذب کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل

مدیرکل اداره زندانهای استان و دبیر هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد فرصتی برای نزدیک‌تر شدن به خدا به خصوصی زمانی است که به ماه مبارک رمضان نیز نزدیک می‌شویم که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود.

مراد فتحی از اعلام آمادگی برای جذب کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل خبر داد و افزود: برای دستیابی به معنویت و فرهنگ ارزشمند آزادسازی زندانیان نباید از هیچ تلاشی دریغ شود و انتظار می رود مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نهایت همکاری و مشارکت را با ما داشته باشند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همه مسئولان استان ، خیران، نیکوکاران و عموم مردم جشن امسال بتواند زمینه خوبی را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم کند و از این طریق در ماه مبارک رمضان شادی‌هایمان را خانواده های زندانیانی که به دلیل مشکلات اقتصادی در گوشه‌های زندان به سر می‌برند سهیم باشیم.

فرهنگ‌سازی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اولویت اصلی است

نایب رئیس هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: یکی از سنت‌های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان کمک به همنوعان است که در مناسبت‌های مختلف با برگزاری مراسمات مختلف از جمله جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیران بذر مهربانی و عاطفه را در قلب‌ها می‌کارند و خوشحالی را به خانواده های زندایان جرایم غیرعمد هدیه می‌کنند.

یوسف خدادادی افزود: بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد به خاطر بی احتیاطی در رانندگی و آشنا نبودن با قوانین صدور چک  در زندان‌ها گرفتار می‌شوند که این مستلزم فرهنگ سازی و آموزش است تا از ورود ناخواسته این افراد به زندانهای استان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: از تمامی شهروندان انتظار داریم در رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهتمام جدی داشته و از بیمه خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

خدادادی با اشاره به این که تاثیرات زندان برروی افرادی که به واسطه جرائم غیرعمد در زندان  به سر می‌برند غیر قابل جبران است  بیان کرد: کمک خیران و گذشت شکات در جرایم غیرعمد منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برای مددجویان خانواده زندانیان و جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان دغدغه زیادی در کاهش جمعیت کیفری استان دارد، اظهار کرد: محدودیت فضای زندان‌های و مشکلات خانواده زندانیان از مسائلی است که ما را برای کاهش جمعیت زندانیان سوق می‌دهد و در این راستا تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد و برنامه‌ریزی‌های زیادی از ناحیه قوه قضائیه برای تعیین مجازات و روشهای جایگزین حبس انجام شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما