شناسهٔ خبر: 25125394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ولایتی در دیدار وزیر امور تحصیلات عالیه افغانستان:

آموزش شهروندان افغانی به توسعه روابط دو کشور کمک می کند

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ایران بیش از هر کشوری پذیرای مهاجران افغانی بوده است، گفت: آموزش های شهروندان افغانی به توسعه روابط دو کشور کمک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نجیب الله خواجه عمری وزیر امور تحصیلات عالیه افغانستان، اظهار کرد: یکی از ماموریت های دانشگاه آزاد، تاسیس شعب های آن در کشورهای دوست و همجوار است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد چند سال پیش شعبه خود را در کابل تاسیس کرد و امروز فعالیت های آن پیشرفت های خوبی داشته است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از برادران و خواهران افغانی در مدارس و دانشگاه های ایران تحصیل می کنند، اضافه کرد: حدود ۱۵ هزار نفر از شهروندان افغانی در دانشگاه های جمهوری اسلامی فارغ التحصیل شده اند و تعداد زیادی هم در حال تحصیل هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: ایران و افغانستان دارای زبان، فرهنگ، تاریخ و سنت مشترک هستند و جمهوری اسلامی در  مبارزات افغانستان علیه بیگانگان و مشکلات بسیاری که در این سال ها با آن روبه رو بودند، همواره کنار آنان بوده است.  

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران بیش از هر کشوری پذیرای مهاجران افغانی بوده است، ادامه داد: آموزش های شهروندان افغانی به توسعه روابط دو کشور کمک می کند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این دیدار نجیب الله خواجه عمری وزیر امور تحصیلات عالیه افغانستان با اشاره به گسترش روابط دانشگاه های جمهوری اسلامی و افغانستان، تاکید کرد: امیدواریم همکاری های ما در زمینه های مختلف علمی افزایش یابد و در جهت ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: همکاری های فرهنگی دو کشور از سال های گذشته جریان داشته است و از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم افغانستان در جریان مبارزات، پذیرش مهاجران افغانی و تعلیم و تربیت شهروندان مان تشکر و قدردانی می کنیم. 

وزیر امور تحصیلات عالیه افغانستان گفت: مردم ایران در تمامی زمینه ها حسن نیت خود را به مردم افغانستان نشان داده اند و با ما همکاری کردند.

نظر شما