شناسهٔ خبر: 25118960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کارتن خواب های ساوه و زرندیه ساماندهی می شوند

نبی الله شاه محمدی عصر شنبه در بازدید از کمپ ترک اعتیاد شهر پرندک به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه شهرستان های ساوه و زرندیه از شاهراه های ارتباطی کشور

صاحب‌خبر - نبی الله شاه محمدی عصر شنبه در بازدید از کمپ ترک اعتیاد شهر پرندک به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه شهرستان های ساوه و زرندیه از شاهراه های ارتباطی کشور و دارای جمعیت قابل توجهی هستند، از این رو به سازمان بهزیستی پیشنهاد کردیم که در قالب ماده 15 و با رعایت شاخص ها نسبت به تاسیس مرکزی برای نگهداری افراد بی بضاعت و بی خانمان اقدام کند.
وی افزود: در شهرستان زرندیه یک کمپ ترک اعتیاد در شهر پرندک وجود دارد اما تصمیم مسئولان بر این است که یک کمپ دیگر در این شهر و همچنین مرکزی دیگر در حاشیه شهرستان احداث شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در سال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی در شهرستان زرندیه نسبت به سال ماقبل آن 237 درصد افزایش یافت.
وی در مورد مراکز ترک اعتیاد با استفاده از متادون (درمان نگهدارنده) گفت: این امر بر عهده مرکز بهداشت و درمان است و با توجه به شاخص های آلودگی که توسط فرماندهی انتظامی استان مرکزی اعلام شد، قرار است یک مرکز ترک اعتیاد به روش استفاده از متادون با نظارت بهداشت و درمان در سطح استان راه اندازی شود.
شاه محمدی اظهار کرد: برای صیانت و اشتغال زایی معتادان بهبود یافته نیز مقرر شد که دستگاه های حمایتی به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، اشخاصی را که بیش از یک سال از مدت بهبودی آنان گذشته است به کارفرمایان برای بکارگیری معرفی کند.
وی ادامه داد: با هدف ایجاد اشتغال به ازای به کارگیری افراد بهبود یافته از معضل اعتیاد مبلغ 200 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک عامل در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد.
فرماندار زرندیه نیز در سخنانی گفت: دستگاه های متولی و حمایتی باید اهتمام جدی برای اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد را داشته باشند چرا که حضور این افراد در چرخه اشتغال و کار، مانع از ورود فرد به دام اعتیاد است.
هادی فدایی اظهار کرد: اعتیاد و آلودگی به مواد مخدر یکی از معضلاتی است که جامعه را گرفتار کرده و لازم است برای رفع این آسیب اجتماعی با اجرای برنامه های فرهنگی برای تثبیت سلامت اجتماعی گام برداریم.
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان زرندیه گفت: باید در راستای کاهش مصرف مواد مخدر و ترک اعتیاد، سطح آگاهی خانواده ها افزایش یابد.
شهرستان زرندیه به مرکز شهر مامونیه با جمعیت 64 هزار نفر به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی مرکز به جنوب و غرب کشور و ماهیت صنعتی و کشاورزی، از شهرستان های مهاجرپذیر استان مرکزی است.
4896/6539/3075
انتهای پیام

نظر شما