شناسهٔ خبر: 25117023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امیر سیاری:

بدون حضور ایران کاری در منطقه صورت نخواهد گرفت

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اگر می‌خواهیم همچنان با قدرت پیش برویم، باید راه شهدا را با قدرت ادامه دهیم؛ زیرا دشمنان انقلاب اسلامی استقلال و پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل همواره در سطح منطقه دست به توطئه می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش در همایش مردمی شرح فراق بزرگداشت شهیدان سپهبد  قرنی و سپهبد صیاد شیرازی که عصر امروز (شنبه) در تالار وحدت برگزار شد، بیان کرد: این دو شهید بزرگوار در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی داشتند و هر دو شهید، شهید ترور هستند.

وی ادامه داد: دشمنان ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه اقدامات را برای مقابله با انقلاب اسلامی انجام دادند و شهدا برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و دشمنی‌ها جان خود را فدا کردند.

امیر سیاری با بیان اینکه ما هرچه داریم مدیون خون شهداست، تصریح کرد: جایگاه امروز ایران در سطح منطقه و جهان به برکت خون شهداست. امروز ما به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده‌ایم و همچنین با وجود حضور در منطقه‌ای نا امن کشوری امن هستیم که همه این‌ها به برکت خون شهدا است.

وی جوانان را مخاطب قرار داد و گفت: باید جایگاه ویژه‌ای که امروز در جهان داریم حفظ و آن را ارتقاء ببخشیم و توان بازدارندگی را بیش از پیش افزایش دهیم و به همگان نشان دهیم که توانایی مقابله با هر تهدیدی را داریم.

امیر سیاری مهمترین عنصر قدرت‌ساز و عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان را نیروی انسانی انقلابی دانست و افزود: امروز هر تجهیزاتی را لازم داشته باشیم در داخل کشور و به وسیله جوانان ولایت مدار و شهادت طلب تولید می‌کنیم. به واسطه وجود همین انسان‌ها ولایی و شهادت طلب است که حرف حق می‌زنیم و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی می‌ایستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم همچنان با قدرت پیش برویم، باید راه شهدا را با قدرت ادامه دهیم؛ زیرا دشمنان انقلاب اسلامی استقلال و پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل همواره در سطح منطقه دست به توطئه می‌زنند.

امیر سیاری شناخت شهدا را برای جوانان و جامعه بسیار مهم دانست و گفت: باید ویژگی شهدا ور روش زندگی آن‌ها را در کتاب‌ها بیاوریم و اطمینان داشته باشیم که اگر راه شهدا را برویم قطعا موفق می‌شویم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: ما امروز در معادلات منطقه‌ای اثرگذاریم و بدون حضور ما کاری در منطقه صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ما باید جایگاه و افتخار و بالندگی نظام را حفظ کرده و ارتقا بخشیم، افزود: باید آن‌قدر قدرت به دست آوریم که هیچ کشوری جرات تجاوز را به ما نداشته باشد؛ لذا باید در حوزه قدرت‌سازی فعالیت کنیم و بازدارندگی لازم را ایجاد نماییم تا هر کس بخواهد تعرضی داشته باشد همچون گذشته با پاسخ سختی مواجه شود.

دریادار سیاری تصریح کرد: مهمترین عنصر در بازدارندگی و ارتقای توان دفاعی ما نیروی انسانی و بعد تجهیزاتی ما است و ما امروز در حوزه تجهیزات نگاهمان به درون است. ما تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل توسط همان نیروی انسانی کارآمد و مومن و متخصص و خلاق می‌سازیم.

برچسب‌ها:

نظر شما