شناسهٔ خبر: 25100440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دستور وزیر کشور برای پیگیری رفتار نامتعارف گشت ارشاد با بانوان

صاحب‌خبر -
وزیر کشور در پی انتشار فیلمی‌در فضای مجازی که نشانگر برخورد نامتعارف مامور نیروی انتظامی‌(گشت ارشاد) با یکی از بانوان است، دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد.
به گزارش وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در این دستور تاکید کرد که قطعا با متخلف این اتفاق برخورد قانونی می‌شود.
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم روز پنجشنبه، در پیام توییتری خود نسبت به این برخورد واکنش نشان داد و نوشت‌:
‌«فیلمی‌در فضای مجازی از برخورد در موضوع حجاب منتشر شده است که به گشت ارشاد منتسب می‌شود. این رفتار چه توجیهی دارد؟ دایره عمل یک مامور حتی در صورت اهانت به وی تا کجا است؟
به شدت این برخورد را محکوم و پیگیری می‌کنم؛ این رفتارهای خشن و غیردینی در شأن هیچ انسانی نیست.»
شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی هم در توییتی نوشت:
«انتشار کلیپ نحوه برخورد ماموران پلیس زن با مقوله بدپوششی و شیوه ارشاد آنها!، بیش از پیش ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و انتظامی‌از «باید» به «باور»، از «تبلیغ» به «تعمیق»، از «ظاهر» به «معنا» و از «فعالیت محوری» به «اثربخشی» که از برنامه‌های فرهنگی دولت یازدهم بود.»
در این فیلم، مقابله و درگیری میان یک خانم و مامور نیروی انتظامی‌«گشت ارشاد» مشاهده می‌شود.
واکنش ناجا
سخنگوی ناجاهم در واکنش به انتشار فیلم ضرب و شتم یک دختر جوان توسط ماموران گشت ارشاد با ابراز تاسف ازاتفاق صورت گرفته گفت: پلیس به‌هیچ وجه چنین رفتارهایی راتائید نمی‌کند.
سردار منتظرالمهدی افزود:بررسی‌های اولیه حکایت از وقوع این اتفاق در یکی از پارک‌های تهران دارد که فیلم پخش شده بخشی ازکل اتفاق است. بازرسی پلیس تهران درحال بررسی موضوع است ونتیجه متعاقبا اعلام می‌شود. انتطار می‌رود همه دختران و بانوان جامعه هم شئون اجتماعی را رعایت کنند.
بنابرگزارش رسیده ،بازرسی پلیس تهران بلافاصله پس از این موضوع و انتشار فیلم درگیری با دختر جوان در پارک جمشیدیه، مامور متخلف را شناسایی و احضار کرده و دفاعیات او را اخذ کرده است. به نظر می رسد گزارش پلیس تهران نهایی شده و پس از ارسال به دفتر فرمانده نیروی انتظامی، از طریق وی در اختیار وزیر کشور قرار گیرد.
همچنین روز چهارشنبه، فیلم برخورد بد مامور پلیس خاش با یک تبعه افغانستانی در فضای مجازی پخش شد. بعد از انتشار این فیلم از مامور بد رفتار، دادستان مرکز استان سیستان وبلوچستان از بازداشت مامور متخلف و تشکیل پرونده برای وی خبر داد.

نظر شما