شناسهٔ خبر: 25097495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دلوار:

دلیل تخریب سپاه توسط دشمنان کارنامه پرافتخار آن است

بوشهر - امام جمعه دلوار با اشاره به خدمات و موفقیت‌های سپاه در عرصه‌های مختلف، گفت: دلیل تخریب سپاه توسط دشمنان کارنامه پرافتخار آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نمازجمعه دلوار با تبریک اعیاد شعبابیه با اشاره به روز پاسدار و روز دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه، اظهار داشت: این مناسبت‌ها فرصت مغتنمی برای مرور کارنامه درخشان سپاه پاسداران و نقش‌آفرینی‌های این نهاد مقدس در عرصه‌های مختلف است.

‎ وی با بیان اینکه سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی است که در راستای پاسداری از اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بی‌وقفه تلاش می‌کند، افزود: سپاه مسئولیت پاسداری از انقلاب را برعهده دارد لذا سپر تمامی بلاها و حوادث و مشکلات کشور شده است.

‎امام جمعه دلوار اضافه کرد: برقراری نظم و امنیت، مقابله با جریان ترور، خنثی‌سازی کودتاها و فتنه‌ها، بخشی از کارنامه سپاه پاسداران در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی است.

‎وی ادامه داد: اگر رشادت‌ها و هوشیاری سپاه و بذل جان پاسداران مخلص انقلاب نبود معلوم نبود جریان ترور و گروه‌های تجزیه‌طلب که از طرف آمریکا و انگلیس هم حمایت‌ و پشتیبانی‌ می شدند و در همان سال‌های اول انقلاب چه سرنوشتی را برای ایران اسلامی رقم می‌زدند.

‎زاهددوست تصریح کرد: نقش‌آفرینی‌ و حماسه‌آفرینی‌ها سپاه پاسداران در مقابله با جریان ترور و گروه‌های تجزیه طلب و رشادت ها و حماسه آفرینی این نهاد انقلابی در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس موجب شد حضرت امام(ره)، آن جمله تاریخی را بفرمایند که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

‎وی ادامه داد: دشمنان بعد از جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی به راه انداختند. سپاه با ورود به عرصه سازندگی هم دشمنان را ناکام ساخت.

‎امام جمعه دلوار گفت: قرارگاه سازندگی سپاه با ساخت پروژه‌های کلان عمرانی و اقتصادی کشور اعم از فازهای مختلف پارس جنوبی و استخراج نفت و گازی که حتی بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان از انجام آن عاجز بودند نقش موثری در عرصه آبادانی و سازندگی کشور ایفا می کند.

‎وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر و در جریان توطئه‌های منطقه‌ای علیه جریان مقاومت و جمهوری اسلامی از سوی نظام سلطه با محوریت آمریکا، باز این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با حضوری هوشمندانه در میدان‌های پرخطر، از عزت ملت، استقلال کشور و انقلاب اسلامی دفاع کرد.

‎حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد: آمریکایی‌ها با ادعای مبارزه با تروریسم، به افغانستان و عراق لشکرکشی کردند؛ لکن هدف اصلی آنان ایران بود.

‎وی گفت: همه می‌دانستند که اگر آمریکایی‌ها در عراق به اهداف خود می‌رسیدند، قطعا دست‌ درازی آنان به سمت ایران حتی استفاده آنان از ابزار نظامی حتمی بود اما به فضل الهی، این سپاه و فرماندهان مخلص و شجاع آن مانند حاج قاسم سلیمانی ها و شهید همدانی ها که توانستند ماشین جنگی آمریکا را در عراق متوقف سازند و از ادامه حرکت بازدارند.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: دلیل عصبانیت و تهاجم‌های نظام سلطه و متحدانش علیه سپاه، همین کارنامه پر افتخار این نهاد انقلابی است.

‎وی افزود: در حالی که دشمنان شناسنامه‌دار ما مانند آمریکا و متحدان او در حال هجمه و اهانت به نهاد مقدس سپاه هستند، متاسفانه عده‌ای نیز در داخل عامدانه و مغرضانه سپاه را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

‎زاهددوست بیان کرد: باور کردنی نیست کسانی که سپاه را تضعیف می‌کنند از روی بی اطلاعی یا غفلت باشد بلکه این افراد مغرضانه و عامدانه عمل میکنند و ملت باید هوشیار باشند.

‎وی با اشاره به ضرورت استفاده از پیام رسان های داخلی و دعوت مردم به استفاده از پیام‌رسان داخلی، خاطرنشان کرد: دشمن برای استفاده از فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به بنیان‌های اخلاقی، دینی و فرهنگی، اقتصادی و امنیتی جامعه ماست لذا باید خیلی مراقب و هوشیار باشیم.

‎امام جمعه دلوار تاکید کرد: باید با جایگزین کردن پیام‌رسان‌های داخلی در راستای منافع ملی تلاش کنیم. همه می دانند که شبکه اجتماعی امروز پایگاهی خطرناک و در اختیار سازمان های جاسوسی قرار دارد و به منافع ملی و امنیت کشورها لطمه وارد می کند. تا جایی که کشورهایی مانند روسیه و ژاپن به دنبال تقویت پیام رسان های داخلی هستند و حتی خود آمریکایی‌ها نیز نسبت به امنیت داخلی خود احساس خطر کرده اند.

‎وی افزود: جمهوری اسلامی اکنون به دنبال تقویت پیام رسان های داخلی است، مسئولین در تامین زیرساخت‌های لازم و مردم هم باید  در راستای تامین منافع ملی  در استقبال از پیام رسان های داخلی همکاری و همراهی لازم را  داشته باشند.

‎زاهددوست با اشاره به حمله موشکی آمریکا و دو کشور اروپایی به برخی مواضع نظامی در کشور سوریه ضمن محکوم کردن این اقدام نابخردانه و گستاخانه غرب، تصریح کرد: هرچند بخش عمده‌ای از این موشک‌ها در تور پدافند هوایی نیروهای نظامی سوریه گرفتار شده و از بین رفتند اما این حرکت بی‌شرمانه آمریکا بدون تردید بدون پاسخ نخواهند ماند.

‎وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص، اضافه کرد: حمله  آمریکا و دو کشور غربی به سوریه جنایت است و جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروه‌های مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

‎امام جمعه دلوار با بیان اینکه این رفتار آمریکا در حقیقت یک فرار رو به جلو و فرار از شکست ها مکرر و مفتضحانه در منطقه است و به لطف الهی هیچ غلطی نمی تواند بکند.‎

وی گفت: آمریکا و ایادی استکبار امروز به دنبال حضور و عرض اندام و خود نشان دادن در منطقه و مقابله با جمهوری اسلامی و محور مقاومت است اما در جهل مرکب مانده و نمی داند که سخت در اشتباه است.

‎زاهددوست افزود: قطعا این خیال خام آمریکا راه به جایی نخواهد برد چرا که آن زمان که آمریکایی‌ها به قول خودشان قدرت برتر نظامی دنیا بودند و نیروهای نظامی ما تازه کار و تا بن دندان مسلح بود نتوانست جلوی نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی را بگیرند و اکنون  که در ضعیف‌ترین و بی‌اثرترین  دوران حیات ننگین خود به سر می‌برد قطعا این آرزو را هم به گور خواهد برد.

نظر شما