شناسهٔ خبر: 66563101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش نرخ رشد جمعیت در سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت: در سال گذشته با توجه به رصد اتاق جمعیت استان نرخ رشد جمعیتی پس از هفت سال (از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲) که نزولی بود در سال ۱۴۰۲ یک درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ اسکندر پاسالار افزود: این اتفاق خوبی است و از محدود استان‌هایی بودیم که شاهد این رشد جمعیتی بوده ایم.

وی گفت: در سال گذشته ۵۱۱ مورد چند قلو زایی داشتیم که یکی از آنها چهار قلوزایی در شهرستان کنگان بوده است البته به لحاظ نسبت جنسیتی نیز در سال ۱۴۰۲ به ازاء هر ۱۰۰ دختر ۱۰۷ پسر متولد شده در شرایطی که در سال ۱۴۰۱ یه ازاء هر ۱۰۰ دختر ۱۰۹ پسر متولد شده است و همواره متولدین پسر بیشتر بوده است.

پاسالار اضافه کرد: در انتخاب اسامی مذهبی برای نوزادان پسر در استان، اسامی حسین، علی، محمد، امیرعلی و امیرحسین و برای اسامی دختران فاطمه، رستا، زهرا، نورا و دلوین بیشترین فراوانی را داشته است.

وی بیان کرد: بیشترین واقعه ولادت در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال بوده در بین مادران بوده یعنی ۳۰ درصد متولدین در سال ۱۴۰۲ در بین گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال بوده است و اولین فرزند هم از مادر ۲۷ ساله متولد شده که نسبت به میانگین کشوری نیم درصد کمتر است که اتفاق خوبی است این درحالی است که در سال‌های قبل بالاتر از میانگین کشوری بودیم و این اتفاق به واسطه افزایش نرخ جمعیت بوده و میزان باروری در مادران از نظر سنی افزایش داشته است.

پاسالار عنوان کرد: از دیگر شاخص‌هایی که از اتاق جمعیت به طور لحظه‌ای می‌توان دریافت کرد تولد فرزندان در ۵ سال اول ازدواج است، زیرا مادران فرصت فرزند آوری بیشتری را در آینده داشته باشند.

<div id="video-display-embed-code_11092820"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228401/11092820?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما