شناسهٔ خبر: 25094158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران:

۲۴۸ یادمان شهدای گمنام در استان تهران قرار دارد

شمیرانات- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران گفت: ۲۴۸ یادمان شهدای گمنام در استان تهران قرار دارد، که از این میزان ۱۹ یادمان در منطقه یک تهران واقع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اصغر محسن شیخی در دیدار با حبیب الله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک تهران طی سخنانی خاطر نشان ساخت: تا کنون بیش از ۸۰۰ یادمان شهدای گمنام در کل کشور بنا شده که ۲۴۸ یادمان شهدای گمنام  در استان تهران واقع شده است، که از این میزان ۱۹ یادمان در منطقه یک تهران واقع شده است.

وی با دعوت از شهردار منطقه یک تهران به عنوان رئیس و عضو هیات امناء یادمان های شهدای گمنام در منطقه یک این شهر افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری «کهف الشهداء» باید به عنوان نگینی در میان یادمان های شهدای گمنام بدرخشد واز این جهت مسئولیت هیات امناء بیش از پیش مورد توجه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران تاکید کرد: همان گونه که دفاع مقدس متعلق به مردم بود وهیچ گونه وابستگی به گروه وحزب وتشکیلات سیاسی نداشته امروز نیز دایره المعارف دفاع مقدس وارزشهای آن متعلق به همه مردم است. 

همه باید برای آبادانی وپیشرفت کشور تلاش کنیم

شهردار منطقه یک تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: یکی از ارزش های دفاع مقدس انسجام ویکپارچگی آحاد مردم بود امروز نیز ضرورت دارد بیش از پیش همه مردم در کنار مسئولان منسجم ومتحد برای آبادانی وپیشرفت کشور تلاش کنیم واین انسجام را که مزین به خون شهداست را پاس بداریم.

حبیب الله تاجیک اسماعیلی با اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دفتر حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد که شهرداری منطقه یک تهران در تعامل نزدیک با این ستاد نسبت به ارائه خدمات متناسب اقدام کنند.

 ۱۹ یادمان شهدای گمنام در منطقه یک تهران واقع شده است

معاون مهندسی و امور یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص یادمان شهدای گمنام گفت: از مجموع ۲۴۸ یادمان شهدای گمنام ۱۹ یادمان در منطقه یک تهران واقع شده است  که ۵ یادمان در دانشگاه های پیام نور، فارابی ودفاع ملی، ۲ یادمان در مرقد مطهر صالح ابن موسی الکاظم (ع) و امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، یک یادمان در ازگل ،۷ یادمان در مراکز نظامی سطح منطقه  ،۲ یادمان در کمیته امداد امام خمینی (ره) و فدراسیون تکواندو و ۲ یادمان در کهف الشهدا و کلکچال واقع شده است.

وی افزود : در یادمان کهف الشهداءتلاش شده است زمینه حضور همه شهروندان فراهم شود و زیر ساخت های لازم با همکاری تمام سازمان های دست اندر کار از جمله شهرداری منطقه یک تهران فراهم شده است.

نظر شما