شناسهٔ خبر: 25092039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال‌سازی واحدهای اقتصادی راکد از راه‌های تحقق شعار سال است

انزلی - ایرنا - فرماندار بندرانزلی فعال‌سازی واحدهای اقتصادی و تولیدی راکد را یکی از راه‌های تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

میر شمس مومنی زاده غروب پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: فعال‌سازی کلیه واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی اعم از راکد و نیمه فعال و به حداکثر رساندن تولید آنها را یکی از راه های تحقق این شعار است.
وی افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف شهرستان بندرانزلی خصوصا در عرصه های گردشگری، شناسایی شده و تنها راه ایجاد فرصت شغلی افزایش درآمد، بهبود معیشت و رونق اقتصادی، جذب و جلب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این عرصه هاست.
فرماندار انزلی تاکید کرد: مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید درتحقق هرچه بهتر شعار امسال اهتمام داشته و نهایت تلاش خود را به انجام برسانند.
مومنی زاده در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و ضرورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها در جهت توسعه بندرانزلی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی، بندر و دریانوردی، گردشگری دریامحور و ظرفیت‌های شیلاتی در اولویت های برنامه های ما در سال جاری قرار دارد.
وی افزود: اجرای طرح های بوم گردی و تکاپو از اولویت های مهم در سال جاری است و به موازات اجرای طرح های ذکر شده، باید سایر فعالیت های اجرایی، عمرانی و گردشگری با جدیت در شهرستان دنبال شود.
مومنی زاده یادآور شد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرانزلی به همراه سایر مسئولان مربوطه اهتمام خوبی در جهت جذب تسهیلات برای ایجاد اشتغال در قالب طرح تکاپو داشته اند اما این مقدار کافی نیست و اجرای طرح های مورد تاکید استاندار گیلان باید با شتابی بیش از پیش دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن بندرانزلی و دیگر مسئولان مرتبط هم فعالیت های خوبی در جهت اجرای طرح بوم گردی در شهرستان داشته اند اما کافی نیست و همگی باید تلاش خود را برای اجرای موفق این طرح مضاعف کنند.
فرماندار شهرستان بندرانزلی در ادامه بر لزوم تکریم ارباب رجوع و پرهیز از روزمرگی در ادارات تاکید و اظهار کرد: از مدیران و کارکنان انتظار می رود تکریم ارباب رجوع را به عنوان یکی از وظایف اولیه و اصلی خود مورد توجه قرار داده و با مردم، با کمال خوش‌رویی و تکریم رفتار کرده و مطالبات‌شان را تامین و یا پاسخ قانع کننده ای به آنان بدهند.
مومنی زاده با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی بندرانزلی باید کارکنان تحت مسئولیت خود را در تکریم ارباب رجوع توجیه کرده و بر عملکرد آنان نظارت کافی داشته باشند، گفت: مدیری که روز خود را تا پایان وقت اداری همانند روزهای گذشته به صورت تکراری سپری کرده و سپس اداره را ترک کند، یک مدیر کارآمد نیست.
وی با اشاره به شرایط موجود مزارع بندرانزلی گفت: کشاورزی به عنوان یکی از ارکان اقتصاد استان و شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به کمبود منابع آب در سال زراعی پیش‌رو، لازم است هرچه سریع تر 17 ایستگاه پمپاژ و سه حلقه چاه موجود در شهرستان تجهیز و وارد مدار آب‌رسانی شوند تا کشاورزان با حداقل مشکلات، سال زراعی را سپری کنند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7471/2007

نظر شما