شناسهٔ خبر: 25093329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرماندار بندر انزلی:

مسئولان تکریم ارباب رجوع را بعنوان یک وظیفه اصلی مورد توجه قرار دهند/ طرح تکاپو و بوم گردی باید با شتابی بسیار دنبال شود

فرماندار بندر انزلی:اجرای طرح های بوم گردی و تکاپو از اولویتهای مهم سال جاری است

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان، اولین جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی در سال 97 به ریاست دکتر میرشمس مومنی زاده فرماندار این شهرستان و با حضور مدیر کل شیلات و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان و مسئولین ادارات و نهادهای بندرانزلی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دکتر مومنی زاده دراین جلسه ضمن تبریک ایام شعبانیه بر لزوم تکریم ارباب رجوع و پرهیز از روزمرگی در ادارات تاکید نموده و اظهار داشت از مدیران و کارکنان انتظار می رود تکریم ارباب رجوع را بعنوان یکی از وظایف اولیه و اصلی خود مورد توجه قرار داده و با مردم باکمال خوشرویی و تکریم رفتارنمایند، مطالباتشان را تامین و یا پاسخ اقنایی به آنان بدهند. این کافی نیست که مدیران فقط خود به آن عمل کنند بلکه علاوه بر آن لازم است کارکنان تحت مسئولیت خود را نیز توجیه نموده و بر عملکرد آنان نظارت کافی داشته باشند.

مومنی زاده افزود: مدیری که هر صبح بیاید و تا پایان وقت اداری همانند روزهای گذشته به طور روتین و تکراری اموری را انجام دهد و سپس اداره را ترک کند یک مدیر کارآمد نیست.

فرماندار انزلی سپس به ظرفیتهای گردشگری شهرستان و ضرورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها در جهت توسعه اشاره و افزود : استفاده از ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی، بندر و دریانوردی، گردشگری دریا محور و ظرفیتهای شیلاتی در اولویتهای برنامه های ما در سال 97 قرار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی به اتفاق سایر مسئولان ذیربط اهتمام خوبی در جهت جذب تسهیلات برای ایجاد اشتغال در قالب طرح تکاپو داشته اند اما این به هیچ وجه کافی نیست و اجرای طرح باید با شتابی بسیار بیش از این دنبال شود.

همچنین مدیر بنیاد مسکن و دیگر مسئولان مرتبط تلاش خوبی در جهت اجرای طرح بوم گردی در شهرستان داشته اند اما این کافی نیست و همگی باید تلاش خود را برای اجرای موفق این طرح مضاعف کنند.

مومنی زاده اجرای طرح های بوم گردی و تکاپو را از اولویتهای مهم در سال جاری دانست و افزود : به موازات اجرای طرح های فوق باید سایر فعالیتهای اجرایی، عمرانی و گردشگری با جدیت در شهرستان دنبال شود.

در این جلسه که مهندس لطفی مدیر عامل آب منطقه ای استان نیز حضور داشت فرماندار بندرانزلی گفت: کشاورزی از این جهت که یکی از ارکان اقتصاد استان و شهرستان تلقی میشود بسیار حائز اهمیت است و با توجه به کمبود منابع آب در سال زراعی پیش رو لازم است به فوریت 17 ایستگاه پمپاژ و 3 حلقه چاه موجود در شهرستان تجهیز و وارد مدار شوند تا کشاورزان با حداقل مشکلات این سال زراعی را سپری کنند.

فرماندار انزلی در ادامه با اشاره به نام گزاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، فعالسازی کلیه واحد های اقتصادی، تولیدی و صنعتی اعم از راکد و نیمه فعال و به حداکثر رساندن تولید آنها را یکی از راه های تحقق این شعار دانست و افزود: فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه ها ی مختلف شهرستان به ویژه در عرصه های گردشگری شناسایی شده و تنها راه ایجاد فرصت شغلی، افزایش درآمد، بهبود معیشت و رونق اقتصادی جذب و جلب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این عرصه ها می باشد که عموم مسئولین و کارکنان دستگاههای اجرایی شهرستان باید در این خصوص اهتمام نمایند.

در این جلسه مهندس اسحاق شعبانی مدیر کل شیلات استان گیلان گزارشی از پرورش آبزیان توسط شیلات و وضعیت صید وصیادی و اقدامات شیلات در تولیدو تکثیر آبزیان بیان نمود.

همچنین مهندس لطفی مدیر عامل آب منطقه ایی گیلان گزارشی از وضعیت آب در استان و اقدامات این دستگاه در مدیریت منابع آب برای حاضرین بیان داشت.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از روسای ادارات صنعت، معدن وتجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی دررابطه با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین روسای ادارات دست اندرکار تسهیلات سفر های نوروزی با اهدای لوح تقدیر قدردانی بعمل آمد.

نظر شما