شناسهٔ خبر: 25090875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکزی| ۷۰۰ مدرسه در استان مرکزی توسط خیران ساخته شد

R41371/P1377/S6,73/CT11

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی با بیان اینکه شهرستان ساوه با کمبود فضای آموزشی مواجه است، گفت: ۷۰۰ مدرسه در استان مرکزی توسط خیران ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، علی فخاری ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز ساوه که با محوریت تجلیل از "علی جراحی‌زاده" برگزار شد، با اشاره به جایگاه خیران اظهار داشت: خیران مدرسه‌‌ساز از زمان حضور در امر مدرسه‌سازی توانسته‌اند گام‌های موثری در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در آموزش و پرورش بردارند و در اصل، خیران مدرسه ساز بازوان نظام در این بخش محسوب می‌شوند.

وی افزود: اگر خیران نیک‌اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نمی‌شدند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه می‌شد و شرایط نسبتا خوب امروز بر فضای مدارس و مدارس حاکم نبود.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی تصریح کرد: اقدام خیران مدرسه ساز چیزی جز عشق نیست و این همان درسی است که از مکتب اهل بیت(ع) و سیره نبوی آموخته‌اند.

فخاری بیان کرد: تاکنون 700 مدرسه در استان مرکزی توسط خیران ساخته شده که حدود 15 مدرسه آن توسط خانواده جراحی‌زاده در ساوه ساخته شد به گونه‌ای که می‌توان گفت مجمع خیران مدرسه ساز بخاطر وجود شخصیت‌هایی همچون جراحی‌زاده توانسته برای سه سال متوالی رتبه نخست در استان مرکزی را به خود اختصاص داده دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 51 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی در ساوه مشغول به تحصیل هستند که با توجه به مهاجر پذیر بودن این شهر با کمبود فضای آموزشی مواجه است که نیازمند 30 واحد آموزشی است که دانش‌آموزان بتوانند با آرامش به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/ش

نظر شما