شناسهٔ خبر: 25091244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساوه در جذب مشارکت خیران مدرسه ساز پیشتاز است

ساوه - ایرنا - رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی گفت: شهرستان ساوه سه سال اخیر در جذب و مشارکت خیران مدرسه ساز در این استان پیشتاز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فخاری روز پنجشنبه در آیین دوازدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز در دبستان نورالهدی شهر ساوه ، افزود: 103 میلیارد ریال کمک خیران مدرسه ساز در ساوه در یک سال اخیر جذب شده که از این نظر نخستین رتبه را در بین شهرستان های استان مرکزی دارد.
وی گفت: خیران مدرسه ساز تاکنون 700 باب مدرسه در شهر و روستاهای استان مرکزی ساخته اند که سرمایه ارزشمندی است.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره تجلیل از دکتر علی جراحی زاده است که تاکنون 17 باب مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی ساخته است.
فخاری افزود: بنیاد مجمع خیران مدرسه ساز امسال به این نتیجه رسید که در استان مرکزی مجمع حامیان دانش آموزان مستعد به تحصیل بی بضاعت را ایجاد کند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساوه 51 هزار دانش آموز دارد و فضاهای آموزشی موجود برای این تعداد دانش آموز کافی نیست، رویکرد ساخت مدارس خیرساز در دستور کار مجمع خیرین مدرسه ساز قرار دارد.
فرماندار ساوه نیز در این جشنواره گفت: مدرسه سازی عملی خیر است و سرمایه ای که در تقویت زیرساخت های آموزشی صرف می شود بهترین بهره وری را در جامعه دارد.
محمد بهاروند بیان کرد: خیران ساوه همواره در کمک به تعلیم و تربیت و ساخت مدارس پیشگام بوده اند.
وی افزود: واسپاری امور به مردم بهترین نتیجه را دارد پویایی و درخشندگی در کارها می شود که مصادیق زیادی از آن در برهه های مختلف انقلاب اسلامی ، دوران دفاع مقدس و سازندگی وجود دارد.
فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 380 واحد آموزشی است که 25 درصد آن ها در شهر ساوه و 45 درصد روستایی و فرسوده هستند و می طلبد با توجه به اینمه ایران یکی از مناطق حادثه خیز است نسبت به ترمیم و بازسازی این مدارس اقدام شود.
بهاروند اظهار کرد: خیران باعث رشد و شکوفایی فعالیت های فرهنگی در این شهرستان نسبت به چند سال گذشته شده اند به عنوان نمونه شمار دانش آموزانی که در کنکور سراسری و رشته های برتر پذیرفته می شوند نسبت به چهار سال پیش 2 برابر شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: مشارکت خیران در زمینه ساخت مدارس می تواند پویایی علمی و رشد دانایی و پژوهش را فراهم کند که نیاز پایه کشور است.
محمدحسن قائمی اظهار کرد: نهاد تعلیم و تربیت برای بهینه سازی فضاهای آموزشی با محدودیت اعتبارات دست خیران را می فشارد و سرمایه گذاری در تقویت زیرساخت های آموزشی بهترین همراهی مردم با مسئولان است.
قائمی گفت: در سال های اخیر جمعیت ساوه رشدی افزون بر 50 هزار نفر داشته که این مسئله نیاز به توسعه فضاهای آموزشی را دو چندان کرده است و به همین دلیل 38 طرح جدید آموزشی در ساوه در دست ساخت است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: نیاز است که آهنگ ساخت و تکمیل طرح های نیمه کاره تند تر شود چرا که بهره برداری نشدن این واحدها در سال تحصیلی جدید مشکلاتی را برای تحصیل دانش اموزان در ساوه فراهم می کند.
ساوه با 285 هزار نفر جمعیت، بیش از 54 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد و تراکم دانش آموز در هر کلاس درس حدود 37 نفر است.
9876/6539/6013/

نظر شما