شناسهٔ خبر: 25089331 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارومیه | ۲۳۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

R41361/P1494/S6,48/CT11 / R41361/P1494/S6,48/CT7

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: آذربایجان غربی دارای ۳۵ شهرک صنعتی است که تعداد ۲۵ مورد از آنها فعال هستند همچنین ۲۳۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدعلی عزیزمحمدی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی که در محل ساختمان شهرک فناوری این استان برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی ازمهم‌ترین استان‌های کشور است که ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در آن یافت می‌شود.

وی گفت: استان آذربایجان غربی دارای 35 شهرک صنعتی است که تعداد 25 مورد از آنها فعال هستند همچنین 2 هزار و 300 واحد در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: برخی از صنایع به‌گونه‌ای هستند که سیستم سخت‌افزاری آن‌ها رفته‌رفته مستهلک می‌شود و به ناچار پایین‌تر از ظرفیت موجود کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا رقابت شدیدی برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد و این مورد حتی در بین استان‌های کشور نیز دیده می‌شود خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار باید موردتوجه قرار گیرد و ما در این زمینه نوید رامی‌دهیم که زیر پای سرمایه‌گذار در استان آذربایجان غربی فرش قرمز پهن شود.

توجه به اهمیت بازاریابی در نوسازی صنایع مدنظر قرار گیرد

عزیزمحمدی یادآور شد: خوشبختانه کشور از امنیت بالایی برخوردار بوده و باید با تلاش خود زیرساخت‌هایی را برای پیشرفت استان فراهم کنیم که یکی از محورهای اصلی آن جذب سرمایه‌گذار است.

وی گفت: عمده مشکلات ما در حوزه نوسازی نرم‌افزاری بوده و ازجمله این مسائل توجه به سلیقه مشتری بسیار مهم است بنابراین باید بازار را بشناسیم چراکهبازاریابی در نوسازی صنایع بسیار مهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای حمایت از کالای ایرانی باید تولید داخل را حمایت کرد تا به این ترتیب صنعتگر با فعالیت در یک فضای رقابتی بتواند روزبه‌روز قیمت‌ها را پایین آورده و کیفیت را بالا ببرد.

رهاسازی فاضلاب‌های صنعتی به دریاچه ارومیه متوقف می‌شود

احسان جوی، مدیرکل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی  نیز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی که در محل ساختمان شهرک فناوری این استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مباحث اصلی مأموریت من در این کسوت تلاش در بهبود وضعیت زیرساخت‌های صنعتی آذربایجان غربی بود که توانستیم با جذب سرمایه‌گذار وضعیت گذشته را تا حدودی بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه 2 و نیم میلیارد تومان به همین منظور از محل منابع  اعتبارات ملی جذب شد گفت: در طول مدت حضور من تعداد 30 مناقصه برگزار و 12مورد منجر به قرارداد شد و 5 مورد دیگر در مراحل عقد قرارداد به سر می‌برند.

مدیرکل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی افزود: سال گذشته 2 ناحیه صنعتی جدید مصوب شامل  چهار برج میاندوآب و تازه شهر سلماس تعیین تکلیف شد همچنین در ایام دهه فجر بیش از 9 میلیارد پروژه عمرانی ازجمله احداث ساختمان آتش‌نشانی و تجهیز چاه در بخش صنعت به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: معضل فاضلاب شهرک صنعتی 2 ارومیه که جناب قاضی پور هم همواره به آن تأکید داشت و شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی بیش از 12 سال متهم به رهاسازی فاضلاب صنعتی به دریاچه ارومیه بود حل شده وپروژه مربوط به آن بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جوی یادآور شد: همچنین برای رفع مشکل بوی نامطبوع جاده شهید کلانتری که در اثر رهاسازی فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک حاصل می‌شود تدابیری اندیشیده شده که پروژه مربوط به آن طرح هم 70 درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما