شناسهٔ خبر: 25084683 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برپایی جشن «ارمغان اردیبهشت» در هفتاد و هشت سالگی رادیو

مراسم «ارمغان اردیبهشت» به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس رادیو، چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست خبری دومین جشن« ارمغان اردیبهشت » باحضور محسن سلیمانی مدیر فرهنگی  هنری منطقه 3 و رییس فرهنگ سرای ارسباران و علیرضا دباغ مدیر مسئول فصلنامه سرزمین هنر صبح روز پنج شنبه در فرهنگ سرای ارسباران برگزار شد.

بنا بر این گزارش، محسن سلیمانی رییس فرهنگ سرای ارسباران یکی از اهداف و رسالت های این مرکز را تعامل و همکاری با مجموعه های فرهنگی دانست .
سلیمانی تاکیدکرد: دومین جشن ارمغان اردیبهشت در فرهنگ سرای ارسباران به بهانه نکوداشت هفتاد و هشت سالگی رادیو آغاز یک همدلی و ارتباطی چند سویه به مدد علاقه مندان، هنرمندان، گویندگان و پیشکسوتان این عرصه برای تداوم زندگی در بستر بالندگی برای تعالی ایران بزرگ با تمامی عناصر زیبایی فرهنگی ، اقلیمی و نژادی و مولفه های برخاسته از دین و آیین و رسوم این مرز وبوم ، باشد که این آغاز را پایانی نباشد.
سلیمانی ضمن تاکید بر توجه مدیران و برنامه ریزان بر هم افزایی و همپوشانی نهادها و سازمان های فرهنگی هنری اظهارداشت: رادیو یکی از رسانه های تاثیرگذار است و نقش آفرینان این عرصه باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرند. این جشن تلاش کوچکی است در عرصه فرهنگ وهنر که رادیو پرچمدار آن است .
 دباغ رسانه رادیو را متعلق به همگان دانست و گفت: سال گذشته سیاست ما در اجرای این برنامه تجلیل از پیشکسوتان رادیو بود و ماهداد توکلی، مریم نشیبا، سرور پاک نشان، بهروز رضوی، مهدی سیدفی و ایرج برخوردار تجلیل شدند. اما امسال سعی  برآن داریم با شعار «دیدار و پیوند نسل قدیم با نسل جدیدعرصه رادیو » از پیشکسوتان این عرصه و تعدادی از هنرمندان فعال نسل جدید رادیو تقدیر نماییم .
سلیمانی در ادامه افزود: فرهنگ سرای ارسباران مفتخر است با طراحی و اجرای این آیین ها پلی بین مخاطبان فرهیخته و گروه های مرجع فرهنگی هنری و نیز نهادهای موثری همچون رادیو برقرار کند .
دباغ عنوان کرد:  در این برنامه 12 نفر از نسل قدیم و 12 نفر از هنرمندان نسل جدید رادیو تجلیل می شوند که اسامی آنها در ابتدای هفته در خبر اعلام می شود. وی خاطرنشان کرد: چهره های مدیریتی چون آقای دکترشاه آبادی ، مدیران برنامه ساز رادیو، گویندگان، طنزپردازان و دست اندرکاران در ارمغان اردیبهشت از میهمانان «ارمغان اردیبهشت» هستند. وی به اجرای گروه موسیقی از خطه شیراز ، اجرای قطعات طنز با حضور چهره هایی چون رضا ساکی و قطعات نمایش رادیویی را برخی از برنامه های ارمغان اردیبهشت معرفی کرد.

علیرضا دباغ همچنین عنوان کرد: مقوله هنر در بخش خصوصی با گرایش و نگاه به چهره ها و سلیبریتی ها بیشتر دیده می شود اما فعالان فرهنگی هنری باید هم  به صورت مکتوب و هم مجازی با توجه به گرایش جوانان با نگاهی متفاوت به مقوله هنر بپردازند و از ستاره پروری فاصله بگیرند چرا که نه تنها به اعتلای هنر و فرهنگ کمک نمی کند بلکه به آن آسیب هم می زند. وی تجلیل از هنرمندان پیشکسوت ، حمایت از هنرمندان جوان با تحلیل، نقد و پژوهش که هم رشد فکری جامعه و هم ارتقای سواد رسانه ای مخاطبان را در بردارد از رویکردهای مهم برشمرد.                                                                                                     
«جشن ارمغان اردیبهشت» با رویکرد پیوند هنرمندان پیشکسوت عرصه رادیو و نسل جوان به بهانه سالروز هفتاد و هشت سالگی رادیو با حضور پیشکسوتان و هنرمندان نسل امروز عرصه رادیو قرار است سه شنبه 4 اردیبهشت ساعت 18 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار شود.


               

برچسب‌ها:

نظر شما