شناسهٔ خبر: 25082740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفاهمنامه همکاری میان وزارتخانه های دفاع ایران و ارتباطات عراق امضا شد

بغداد- ایرنا - با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر ارتباطات عراق تفاهمنامه همکاری های فنی و تخصصی میان دو وزارتخانه امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه عصر چهارشنبه و در جریان سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به عراق به امضا رسید.
امیر سرتیپ 'امیر حاتمی' به مناسبت امضای تفاهمنامه همکاری های فنی – تخصصی بین وزارت دفاع ایران و وزارت ارتباطات عراق گفت که جنگ با گروه تروریستی داعش، دوستان و دشمنان دو ملت ایران و عراق را آشکار کرد.
وی ظهر چهارشنبه در دیدار با 'حسن کاظم الراشد' وزیر ارتباطات عراق گفت که دوران مبارزه با داعش بسیار آموزنده و تاریخی است .
وزیر دفاع ایران خاطر نشان کرد که در این جنگ دو ملت همسایه و مسلمان ایران و عراق توانستند، مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را شناسایی کنند.
سرتیپ حاتمی اظهارداشت: بسیاری از دولت هایی که داعیه مبارزه با تروریسم در منطقه داشتند عملا با مدیریت این گروه تروریستی تلاش کردند ان را در جهت اهداف خود مورد بهره برداری قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم در شرایطی با دعوت همتای عراقی به بغداد آمده ام که وضعیت امنیتی، اقتصادی و اجتماعی عراق بعد از اضمحلال داعش رو به بهبودی است.
سرتیپ حاتمی تاکید کرد که مردم عراق طی سال های اخیر در مبارزه با تروریسم متحمل سختی و مرارت های زیادی شدند.
وی اظهارداشت که امروز مردم عراق شرایط با ثباتی دارند و گروه تروریستی داعش عملا شکست خورده و سرزمین های اشغالی خود را از دست داده است.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر گروه تروریستی داعش را در عراق مرهون اتحاد ملت، دولت، نیروهای مسلح و حمایت ها و پشتیبانی های مراجع عظام و علمای دینی دانست.
سرتیپ حاتمی با تاکید مجدد بر عزم صادقانه و خیرخوانه ایران در حمایت از همه ملت های منطقه به ویژه مردم عراق و سوریه گفت: متاسفانه بعضی ها با جنگ روانی به دنبال ایران هراسی و شیعه هراسی در منطقه هستند.
وی افزود: وقوع حوادث سنوات اخیر ثابت کرد که همه آن ادعاها دروغ محض بوده و جمهوری اسلامی ایران خیر خواه ملت های منطقه و مظلوم است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان این که سیاست اصولی ایران پیوند بین ملت ها و تعامل و همبستگی منطقه ای است گفت: ایران به بازسازی عراق به عنوان ادامه مسیر تقویت قدرت ملی عراق در مبارزه با تروریسم می اندیشد و مردم عراق را در این مرحله نیز تنها نخواهد گذاشت.
وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار از همه تلاش های جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم عراق در جریان سرکوب گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.
الراشد گفت که مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عراق مواضع اصولی و راهبردی است و ملت و دولت عراق هرگز حمایت ها و پشتیبانی ایران را در مبارزه با تروریسم فراموش نمی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران همان گونه که در دوران سخت مبارزه با تروریسم در کنار ملت عراق قرار داشت، در دوران بازسازی هم حضور داشته باشد.
وزیر ارتباطات عراق تاکید کرد: بر این باوریم که امنیت ایران وعراق برای هر دو کشور و عموم منطقه حائز اهمیت است و عدم ثبات وناامنی می تواند منطقه را با بی ثباتی مواجه کند.
الراشد خواستار ارتقا سطح همکاری های تخصصی و فنی با وزارت دفاع ایران در تمامی حوزه ها شد و اظهار امیدواری کرد که تعاملات هرچه زودتر گسترش یابد.
در پایان این دیدار، تفاهم نامه همکاری های فنی و تخصصی بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات جمهوری عراق با حضور امیر سرتیپ حاتمی و الراشد به امضا رسید.
سرتیپ حاتمی صبح امروز چهارشنبه در سفری دو روزه، وارد بغداد شد و قرار است با تعدادی از مقامات لشکری و کشوری عراق پیرامون همکاری های دو جانبه دفاعی و امنیتی و تحولات منطقه بحث و گفت وگو کند.
خاورم *353*380*

نظر شما