شناسهٔ خبر: 66667109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«بایدن» وضعیت اضطراری ملی مربوط به یمن را تمدید کرد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور آمریکا امروز با ارسال نامه‌ای برای کنگره کشورش از تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با یمن به مدت یک سال دیگر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه با ارسال نامه‌ای برای کنگره کشورش از تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با یمن به مدت یک سال دیگر خبر داد.

در متن نامه ارسالی از سوی رئیس جمهور آمریکا برای کنگره آمده است: بخش ۲۰۲(d) قانون اضطراری ملی (۵۰ U.S.C. ۱۶۲۲(d)) خاتمه خودکار وضعیت اضطراری ملی را ارائه می‌کند، مگر اینکه ظرف ۹۰ روز قبل از تاریخ سالگرد اعلام آن، رئیس جمهور این موضوع در بخش ثبت فدرال منتشر کرده و ارسال کند.

بخش دیگری از این نامه اضافه می‌کند: مطابق با این ماده، من اعلامیه ضمیمه شده را برای انتشار به اداره ثبت فدرال ارسال کرده ام که بیان می‌کند وضعیت اضطراری ملی در رابطه با یمن که در فرمان اجرایی ۱۳۶۱۱ در ۱۶ مه ۲۰۱۲ اعلام شده است، پس از ۱۶ مه ۲۰۲۴ (به مدت یک سال دیگر) ادامه خواهد داشت.

بایدن در این نامه ادعا کرد: اقدامات و سیاست‌های برخی از اعضای سابق دولت یمن و سایرین در تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است. بنابراین، تشخیص داده ام که ادامه وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۶۱۱ در رابطه با یمن ضروری است.

برچسب‌ها:

نظر شما