شناسهٔ خبر: 25077268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نماینده حماس در تهران:

تظاهرات «روز بازگشت» چهره پلید رژیم صهیونیستی را برملا کرد

ابنا

دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران خاطرنشان ساخت که تظاهرات روز بازگشت ملت فلسطین سبب برملا شدن چهره پلید رژیم صهیونیستی برای جهانیان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ نشست تخصصی بررسی نقش راهپیمایی های بازگشت در تقابل با معامله قرن آمریکا با حضور دکتر خالد قدومی نماینده حماس در تهران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

نماینده حماس در تهران با اشاره به تظاهرات گسترده چند هفته ای فلسطینیان در نوار غزه گفت: این راهپیمایی ها چهره پلید رژیم صهیونیستی را برای جهانیان برملا کرد. ما در دیدارهایی که با دوستان اروپایی خود داشتیم از آنها به صراحت شنیدیم رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار است چرا که این راهپیمایی ها مردمی و مسالمت آمیز است اما تک تیراندازان این رژیم به قصد کشتار شلیک می کنند و با هدف کودک کشی به صحنه آمدند.

وی خاطرنشان ساخت: بار دیگر فرزندان برومند فلسطین به میدان آمدند و با این کار دشمن را غافلگیر کردند. دشمنی که چنین ترویج می کرد که مردم خسته شده اند و توجهی به پروژه مقاومت ندارند. فلسطینیان این مرزهای ساختگی را درهم شکستند و به ندای مقاومت لبیک گفتند مرزهایی که بر ما تحمیل شد.

خالد قدومی با اشاره به مساله اسرا تاکید کرد: اسرا ستون آرمان فلسطین هستند اکنون حدود 6500 اسیر در زندان های رژیم صهیونستی به سر می برند و همچنین 48 اسیر به مدت 20سال در زندان های رژیم صهیونیسیتی گرفتار هستند و در این مدت طولانی دچار بیماری های متعدد چون سرطان شده اند و بیشتر آن ها از رهبران آرمان فلسطین هستند.

وی افزود: مقاومت به ما آموخته است که همواره ابزارهایی در اختیار دارد که دشمن را غافلگیر می کند و ان شاالله مقاومت این اسرا را نیز آزاد خواهد کرد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: ما می خواهیم از این تربیون به گوش همگان برسانیم که ملت فلسطین چه دلاوری هایی را رقم زدند. همانطور که می دانید غزه سرزمینی مسطح است که کوه و پستی بلندی ندارد که مردم بتوانند به عنوان پناهگاه در مقابل اشغالگران از آن استفاده کنند اما با این وجود دلاورمردان فلسطینی با اینکه تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی را مقابل خود می بینند بازهم به استقبال شهادت می روند.

وی در پایان با اشاره به گفته شهید شهید رنتیسی از رهبران شاخص حماس اظهار داشت: دشمن صهیونیست یک زبان را می فهمد و آن هم زبان سلاح است. مقاومت برنامه جامعی دارد که در راس آن مقاومت مسلحانه است.

در ادامه ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران گفت: نظریه صهیونیست ها از ابتدا بر پایه ریشه کن کردن مردم فلسطین و ایجاد کشور یهودی بوده است. این درحالی است که در گذشته اصلا یهودی قابل توجهی در فلسطین زندگی نمی کرد.

وی افزود: اهدافی که صهیونیست ها دنبال می کردند ریشه کردن مردم فلسطین اشغال اراضی و کشتار و جرم و جنایت در فلسطین و ایجاد هلوکاست فرهنگی، اجتماعی و انسانی بوده است. هدف بعدی آن ها جایگزین سازی یهودیان به جای ملت فلسطین بود.

نماینده جهاد اسلامی افزود: در حال حاضر این رژیم اصرار دارد که جامعه بین المللی این رژیم را به عنوان رژیم یهودی به رسمیت بشناسند.

ابوشریف با اشاره به نحوه شکل گیری رژیم صهیونیستی گفت: در سال 1948 حدود 78 درصد از مردم فلسطین با کمک بریتانیا بیرون رانده شدند که زمینه تشکیل رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد. دومین روند ریشکن سازی ملت فلسطین در سال 1967 با جلوگیری از بازگشت حدود 500 هزار فلسطینی از خارج فلسطین ادامه پیدا کرد. در ادامه هم با بازداشت و زندانی کردن میلیون ها فلسطینی در طی این سال ها این روند ادامه پیدا کرد اما فلسطینیان با نوآوری این زندان ها را تبدیل به دانشگاه و مراکز فرهنگ سازی کردند.

نماینده جهاد اسلامی در پایان گفت: حق بازگشت در قطعنامه های بین المللی آمده است. مساله فلسطین تنها یک مساله ملی نیست بله یک مساله عربی اسلامی است.

............
پایان پیام/ 326

نظر شما