شناسهٔ خبر: 25075428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اولین مدرسه علمیه قرآنی در کاشان راه اندازی می شود

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان با بیان این که به دلیل پتانسیل های علمی ، قرآنی و نهج البلاغه در شهرستان کاشان مدرسه علمیه قرآنی در این شهرستان راه اندازی می شود گفت : با راه اندازی این مدرسه حافظان کل قرآن کریم می توانند مدرک کارشناسی بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین منصور فرجی در دیدار با امام جمعه، روحانیون و خیرین راوند کاشان، از استقبال کلیه مدارس علمیه منطقه کاشان در راه اندازی مدرسه قرآنی در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به این که طی دو سال گذشته حوزه های علمیه نراق و نطنز از استان مرکزی و اصفهان جدا شده و به شهرستان کاشان اضافه شده، توانستیم سطح سه و رشته های تخصصی را در کاشان و سطح چهار را در آران و بیدگل راه اندازی کنیم.

وی با بیان این که طلاب در مدرسه قرآنی در شش سال اول حافظ کل قرآن می شوند و روزی پنج خط و در طول سال سه جزء قرآن را حفظ می کنند، گفت: طلاب در مدرسه قرآنی تعهد دارند سالی پنج جزء و در شش سال 30 جزء قرآن را حفظ نمایند.

 حجت الاسلام و المسلمین فرجی با بیان اینکه طلاب هم می توانند در طول درس، قرآن را حفظ نمایند و هم در یک مدرسه جداگانه به حفظ قرآن بپردازند، اظهار داشت: طلاب در مدرسه قرآنی علاوه بر حفظ قرآن کریم، باید به یادگیری دیگر دروس نیز بپردازند ، ضمن اینکه پذِیرش طلاب در اینگونه مدارس با قرآن می باشد.

مدیرحوزه علمیه کاشان در ادامه به ظرفیت و پتانسیل های علمی و خیرین در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: مسئولین حوزه علمیه کشور برنامه ریزی خاصی  نسبت به این شهرستان دارند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید هادی مسعودی علوی امام جمعه راوند، ضمن استقبال از راه اندازی اولین مدرسه قرآنی، بکار گیری مدیران و اساتید توانمند و متخصص در این مدرسه جهت گسترش و یادگیری مفاهیم قرآنی را مورد تاکید قرارداد و گفت: تیم قوی، متعهد و دلسوز در مدرسه قرآنی می تواند خروجی های شاخص و بهتری را در بر داشته باشد.

نظر شما