شناسهٔ خبر: 25115191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله نمازی در دیدار مدیرکل مالیاتی اصفهان:

سود تسهیلات بانکی تولیدکنندگان را گرفتار کرده است/ ارباب رجوع در ادارات سرگردان نشوند

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان به بی توجهی بانک ها در دادن تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: بالا بودن سود بانک ها و دیگر مشکلاتی که برای کارخانجات به وجود می آورند، موجب عقب انداختن سرمایه گذاری جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، با تبریک میلاد امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع)، با انتقاد از ضعف سیستم مدیریتی کشور گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم مشکلات سیستم مدیریتی کشور را بر طرف کنیم.

 وی، ضعف سیستم مدیریت کشور را ناشی از عدم توجه مسئولین به مشکلات مردم دانست و با طرح این سؤال که  چرا در جمهوری اسلامی کارها پیچیده و با تاخیر زیاد انجام می شود، افزود: کسانی  که گره کار مردم به دستشان باز می شود، خودشان را جای مردم نمی گذارند و گرنه با مردم اینجوری برخورد نمی کنند

 امام جمعه کاشان افزود: متاسفانه وقتی که به یک اداره و یا وزارتخانه مراجعه می کنیم، رئیس، معاون و یا کارشناس آن اداره خودش را جای ارباب رجوع نمی گذارد و بررسی کند ببیند که این بنده خدا چند روزه که فقط معطل یک امضا است.

 وی، با بیان اینکه در مکتب اهل بیت (ع) و نظام جمهوری اسلامی نباید ارباب رجوع در ادارات سرگردان باشند، با تاکید بر مهم خواندن سلامت و سرعت عمل در جامعه اسلامی، گفت: با توجه به اینکه دنیا روز بروز روبه پیشرفت است، نظام ما نباید از دیگر کشورها در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی عقب بماند.

عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر سرعت عمل در تمام زمینه ها در نظام اسلامی جهت مقابله با توطئه های دشمنان، به بی توجهی بانک ها در دادن تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: بالا بودن سود بانک ها و دیگر مشکلاتی که برای کارخانجات به وجود می آورند، موجب عقب انداختن سرمایه گذاری جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به توصیه های امام راحل که فرمود پابرهنه ها انقلاب کردند و نباید در رسیدگی به مشکلاتشان بی توجهی شود، اشاره کرد و گفت: همان طور که در کشورهای غربی و اروپایی کارها سیستماتیک حل می شود، نباید در نظام توحیدی کارها و مشکلات مردم عقب بماند.

آیت الله نمازی با تاکید بر حمایت مسئولان از تولیدکنندگان داخلی، تصریح کرد: درحالی که سود تسهیلات بانکی در کشورهای اروپایی یک و نیم درصد است، چرا در جمهوری اسلامی ایران باید این سود بالا باشد، با این وضعیت هیچ موقع نخواهیم توانست با دنیا مقابله و رقابت کنیم.

ویبه وظایف متصدیان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و افزود: مسئولین امور مالیاتی باید با برگزاری دوره های آموزشی، کارشناسان و ارزیابان امور مالیاتی را طوری تربیت کنند که احساس مسئولیت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر تسریع و اجرای عدالت در ارزیابی و رسیدگی به رفع مشکل مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ، اظهار کرد: با توجه به اینکه  کشورمان در تحریم قرار دارد، مسئولین امور مالیاتی باید نظارت جدی بر ارزیابی و رفع مشکلات مالیاتی معترضین داشته باشند.

 وی، مردم را سرمایه های نظام جمهوری اسلامی دانست و با تاکید بر رفع مشکلات مردم، گفت: اگر مردم از نظام  پشتیبانی نکنند کشورمان چند روزه از بین می رود، هرچند ملت  مظلوم و فداکار کشورمان علیرغم تمام تنگناها در تمام صحنه های انقلاب حضوری جدی پیدا می کنند  .

 در ابتدای این دیدار مراد امیری، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، ضمن تبریک ایام شعبانیه، به تحقق 100 درصدی دریافتی  مالیاتی  کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت : این رقم در استان اصفهان سال گذشته 85 درصد و شهرستان کاشان 83 درصد بوده است .

وی، با بیان اینکه  میزان دریافتی مالیات استان اصفهان برابر با استان تهران می باشد، گفت: در سال گذشته کلیه دفاتر مالیاتی شرکت های تولیدی را در  استان اصفهان پذیرفته ایم، ضمن اینکه کلیه جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی استان در سال گذشته نیز بخشیده شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید برجلب اعتماد مردم به امور مالیاتی، افزود: سال گذشته بالغ بر300  میلیارد تومان حق و حقوق مردم استان اصفهان را برگردانده ایم .

برپایه این گزارش، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در پایان، گلابچی را به عنوان  مسئول امور مالیاتی  شهرستان کاشان معرفی کرد.

انتهای پیام

نظر شما