شناسهٔ خبر: 25059262 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

افتتاح جشنواره کن با جاه طلبانه ترین فیلم گرای تاریخ سینما

پنجاهمین دوره «پانزده روز کارگردانان» جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «پرندگان مهاجر» ساخته دو کارگردان کلمبیایی، سیرو گرا و کریستینا گایگو، افتتاح می‌شود. این فیلم که به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین فیلم گرا تا امروز توصیف شده، دنباله‌ای است بر «آغوش مار» ساخته قبلی او که داستانش در کلمبیای دهه 1970 می‌گذرد و سال 2015 در بخش «پانزده روز کارگردانان» روی پرده رفت.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /«پرندگان مهاجر» به همراه 16 عنوان دیگر از میان 1609 اثری که داوطلب شرکت در این بخش موازی بوده‌اند، انتخاب شده است. همچنین، فیلم ژانر «مندی» ساخته جدید پانوس کوزموس که با بازی نیکلاس کیج در نقش مردی درهم‌شکسته مقابل دوربین رفته، در این بخش به نمایش در خواهد آمد. انیمیشن فانتزی «میرای» ساخته مامورو هوسودا انیماتور ژاپنی و «اوج» به کارگردانی گاسپار نوئه فیلمساز سرشناس آرژانتینی نیز در این بخش رقابت خواهند کرد. ساخته جدید نوئه روایتگر داستان گروهی از رقصندگان شهری است که در دهه 1990 به دنبال مصرف ماده مخدری اسرارآمیز به جنون می‌رسند.

همان‌طور که قبلا اعلام شد قرار است جایزه افتخاری «مربی طلایی» در بخش «پانزده روز کارگردانان» امسال به مارتین اسکورسیزی اهدا شود. امسال، آخرین دوره فعالیت ادوارد وینتروپ در مقام دبیر هنری این بخش جنبی خواهد بود. پائولو مورتی از سال 2019 جایگزین وینتروپ خواهد شد./ آی سینما به نقل از ورایتی

نظر شما