شناسهٔ خبر: 25057572 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار تهران:

افزايش كيفيت كالا، ارائه خدمات سريع به توليدكنندگان تحقق شعار حمايت از كالاي داخلي است

خبرگزاری شبستان:استاندار تهران گفت:براي پايين آوردن قيمت تمام شده كالاها، دولت نقش دارد و نياز است مجوز سرمايه گذاران طي پنج روز صادر شود و با افزايش بروكراسي هزينه هاي سرمايه گذاران بالا مي رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازاستانداري تهران،نخستين جلسه كميسيون برنامه ريزي،هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران امروز (سه شنبه ٢٨ فروردين ماه)به رياست استاندار و با حضور محسن همداني معاون امور امنيتي و انتظامي استانداري،پور احمد نژاد دبير كميسيون و مديران كل دستگاه هاي عضو برگزار شد.

 

استاندار تهران در اين جلسه با بيان اينكه دولت تصميمي در بخش ارزي گرفته است كه بايد اجرايي شود گفت: بانك مركزي در اطلاعيه ها تكليف محل هاي مصرف ارز و مقدار آن را مشخص كرده است

 

وي افزود: اشتهاي بازار ارز فراوان است ودولت تصميم به موقع و درستي گرفته است و ما عوامل اجرايي بايد تلاش كنيم اين تصميم در كنترل بازار ارز اجرا شود.

 

استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شعار امسال در حمايت از كالاي ايراني  گفت: دستگاه هاي دولتي تكاليفي براي عملياتي شدن شعار سال دارند و زماني كالاها در بازار خريدار پيدا مي كند كه تمايل به خريد توليد داخل باشد و شرط آن افزايش كيفيت توليد داخلي است و سازمان هاي استاندارد و صنعت ،معدن و تجارت در اين بخش نقش مهمي دارند.

 

وي ،تلاش براي كاهش قيمت كالا هاي با كيفيت در مقايسه با كالاي خارجي را در حمايت از كالاي داخلي مهم دانست و افزود:براي پايين آوردن قيمت تمام شده كالاها، دولت نقش دارد و نياز است مجوز سرمايه گذاران طي پنج روز صادر شود و با افزايش بروكراسي هزينه هاي سرمايه گذاران بالا مي رود.

 

استاندار تهران ادامه داد: براي تأمين نقدينگي سرمايه گذاران از سوي بانك ها برنامه هاي فعلي پاسخگو نيست و رفتارها با توليدكننده ها بايد اصلاح شود تا شاهد كاهش قيمت تمام شده در توليد باشيم.

 

مقيمي با بيان اينكه بايد وظايف دولتي خود را در مقابل توليدكنندگان،سرمايه گذاران و كارآفرينان به موقع و درست انجام دهيم عنوان كرد: اگر مقابل كالاي قاچاق را نگيريم شعار حمايت از كالاي ايراني و اجراي سياست هاي آن محقق نمي شود .

 

وي تأكيد كرد:كالاي قاچاق يعني كالاي ته انباري و استوك كه در ساير كشورها خريدار ندارد و بدون اينكه عوارض گمرك و حقوق دولتي را پرداخت كنند وارد كشور شده و طبيعي است كه ارزانتر به فروش مي رسد.

 

استاندار تهران خطاب به مديران گفت:براي برخورد جدي با كالاي قاچاق هيچ توصيه وسفارشي را در مواجهه با كالاي قاچاق پاسخ ندهيد.

 

 

گفتني است،در اين جلسه موضوع گزارش  آخرين وضعيت بازار ارز تهران مطابق تصميم گيري هاي دولت و بررسي دلايل التهاب اخير در بازار ارز  نيز از سوي نماينده بانك مركزي در دستور كار قرار گرفت.

 

نظر شما