شناسهٔ خبر: 25031552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اخراج یک مقام دولتی ژاپن به اتهام رسوایی اخلاقی

نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد معاون وزیر دارایی این کشور را به اتهام آزار و اذیت جنسی یک خبرنگار زن اخراج کند.

صاحب‌خبر -

احتمال اخراج یک مقام دولتی ژاپن به اتهام رسوایی اخلاقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، روز دوشنبه (امروز) روزنامه ژاپنی سانکی گزارش داد شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن تصمیم دارد یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی این کشور را به اتهام آزار و اذیت جنسی چند خبرنگار زن اخراج کند. این روزنامه در این گزارش به منبع این خبر اشاره‌ای نکرد.

همچنین مجله هفتگی شینچو در شماره هفته پیش خود مطالبی را درباره آزار و اذیت جنسی چند خبرنگار زن توسط جونیچی فوکودا، معاون اداری وزیر دارایی ژاپن در یکی از رستوران‌های نزدیک به منزل او منتشر کرد. این مجله اعلام کرد معاون وزیر دارایی این اتهامات را تکذیب کرده است.

معاون وزیر دارایی ژاپن که به اتهام رسوایی اخلاقی از سوی رسانه‌ها مورد حمله قرار گرفته است روز دوشنبه پس از ورود به ساختمان وزارت دارایی اعلام کرد امروز در این باره نظر خود را اعلام خواهد کرد. او در پاسخ به اینکه درباره استعفا صحبت خواهد کرد گفت خیر قصد استعفا ندارد و اظهارات او درباره گزارش مجله شینچو خواهد بود.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که نخست وزیر ژاپن  به منظور از بین بردن شکاف‌های جنسیتی در شرکت‌ها، در سیاست‌های خود برنامه‌هایی برای بکارگیری بیشتر زنان در بخش نیروی کار دنبال می‌کند.

 مساله  رسوایی اخلاقی فوکودا می‌تواند دردسرهای تازه‌ای را برای تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن و همچنین نخست وزیر ژاپن به دنبال داشته باشد زیرا میزان محبوبیت شینزو آبه و کابینه او دستخوش رسوایی‌های اخیر مالی شده و کاهش یافته است. اتهامات فساد اخلاقی تازه علیه کارکنان دولت آبه گمانه‌زنی‌ها را درباره مدت زمان باقی ماندن او در قدرت مطرح می‌سازد.

کاهش میزان محبوبیت نخست وزیر ژاپن همچنان ادامه دارد و این احتمال را درباره اینکه آیا او بار دیگر می‌تواند در انتخابات آتی به عنوان نخست وزیر انتخاب شود، مطرح می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما