شناسهٔ خبر: 25031701 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آقای نخست وزیر به رسوایی جنسی متهم شد!

نخست وزیر ژاپن تصمیم گرفته است تا یک مقام ارشد وزارت دارایی را به اتهام آزار و اذیت جنسی تعدادی از خبرنگاران زن، برکنار کند.

صاحب‌خبر -

نخست وزیر ژاپن به رسوایی جنسی متهم شد!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه ژاپنی "سانکی" نوشت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که خود با رسوایی های متعدد مالی روبرو است، تصمیم گرفته است تا یک مقام ارشد وزارت دارایی این کشور را به اتهام آزار و اذیت جنسی تعدادی از خبرنگاران زن، اخراج کند.

هفته نامه شینچو پنجشنبه گذشته فاش کرد که "جونیچی فوکودا" معاون وزیر دارایی ژاپن در حالی که مست بوده قصد تجاوز به یک خبرنگار زن را داشته است.

فوکودا این اتهامات را رد کرده است. این مساله به دردسر تازه ای برای نخست وزیر ژاپن تبدیل شده است. شینزو آبه به واسطه رسوایی های مالی متعدد طی ماه های اخیر با کاهش شدید محبوبیت روبرو شده است.

فوکودا امروز دوشنبه پس از ورود به ساختمان وزارت دارایی ژاپن تاکید کرده است که به زودی بیانیه ای را درباره این مساله صادر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این بیانیه درباره استعفایش خواهد بود، گفت: نه این طور نیست. بیانیه درباره مطلب منتشر شده در هفته نامه ژاپنی است.

فشارها برای استعفای شینزو آبه از سمت نخست وزیری افزایش یافته است. جونیچیرو کویزومی نخست وزیر پیشین ژاپن امروز دوشنبه تاکید کرد: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن احتمالا در ماه ژوئن از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

نتایج جدیدترین نظرسنجی و بررسی شبکه تلویزیونی خصوصی نیپون تی وی حاکی است که میزان محبوبیت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به کمتر از 26.7 درصد رسیده است.این پایین ترین نرخ محبوبیت نخست وزیر ژاپن از زمان به قدرت رسیدن در دسامبر 2012 میلادی تاکنون است.

ادامه روند نزولی محبوبیت نخست وزیر ژاپن ابهامات زیادی را درباره این مساله به وجود آورده است که آیا وی می تواند برای سومین بار به عنوان حزب لیبرال دموکرات ژاپن در انتخابات سپتامبر مقام نخست وزیری را برای یک دوره سه ساله دیگر کسب کند یا اینکه وی قبل از انتخابات مجبور به استعفا خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دردسر جدید برای نخست وزیر ژاپن

برچسب‌ها:

نظر شما