شناسهٔ خبر: 24957438 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای حل مشکلات اقتصادی پدیده دفاع مقدس به عنوان الگو کفایت می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوران دفاع مقدس نزدیک ترین، بهترین و مانوس ترین الگو برای ماست تا از آن هم از بعد مادی، هم معنوی و هم اخلاقی درس بگیریم.

صاحب‌خبر -

برای حل مشکلات اقتصادی پدیده دفاع مقدس به عنوان الگو کفایت می کند/ شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری ارکان اداره یک مجموعه استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع زائران راهیان نور از یادمان ثامن‌الائمه خراسان در شهر حمیدیه بازدید کرد و در مراسم اهتزاز پرچم حرم رضوی در این یادمان سخنرانی کرد. کانال تلگرامی قالیباف بخش‌هایی از سخنان وی و تصاویری از حضورش را منتشر کرد.

محمدباقر قالیباف در مراسم اهتزاز پرچم حرم رضوی در یادمان ثامن الائمه خراسان در شهر حمیدیه با درود بر روان پاک شهدا و امام شهدا بیان کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که در آغاز سال نو و در ایام ماه عزیز رجب در یکی از محل ها و مقرهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس که بدون شک محل زندگی هزاران شهید و جانباز و ایثارگر بوده و در جمع راهیان نور و خانواده های معظم شهدا و جانبازان، بزرگان و عشایر شهر ولایت مدار حمیدیه گرد هم آمده ایم.

فرمانده لشگر ۵نصر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از آنجایی که این جمعی که کنار هم گرد آمده ایم قصد اصلی مان شناخت بهتر از دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان یک پدیده ای که در ابتدای پیروزی انقلاب اتفاق افتاد و ۸سال ادامه یافت به تنهایی کفایت می کند که این دوره ۸ساله الگویی برای زندگی ما باشد. لازم نیست برویم کشورهای دیگر و حوادث دیگر را نگاه کنیم. اگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس را ملاک عملمان قرار دهیم برای موفقیت و حل همه مشکلات و چالش هایی که امروز در کشور داریم، کفایت می کند. البته من مخالف استفاده از تجربه دیگران نیستیم. اما پدیده دوران دفاع مقدس نزدیک ترین بهترین و مانوس ترین الگو برای ماست که ما از آن درس بگیریم. هم از بعد مادی و هم معنوی و اخلاقی درس های زیادی برای ما دارد. نباید فکر کنیم اصول و مبانی اداره دوران دفاع مقدس چون محیط نظامی بوده نمی تواند در عرصه فرهنگی یا اقتصادی یا اجتماعی یا علم و فناوری الگو باشد.

برای حل مشکلات اقتصادی پدیده دفاع مقدس به عنوان الگو کفایت می کند/ شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری ارکان اداره یک مجموعه است

وی با تأکید بر اینکه توجه به خدا و باور سنت های الهی از ویژگی های دوران دفاع مقدس بود، افزود: در بعد معنوی و اخلاقی وقتی به دوران دفاع مقدس نگاه می کنیم می بینیم یکی از ویژگی های دوران دفاع مقدس توجه به خدا بود. در این محیط نمی شد با کسی روبه رو می شدیم که به یاد خدا نباشد. البته این درست است چون در دوران دفاع مقدس احتمال شهادت زیاد بود بیشتر به یاد خدا بود، این حرف درستی است اما سوال این است چرا هرکجا هستیم به یاد مرگ و قیامت و معاد نباشیم؟ آیا وقتی جنگ و جبهه نیست همه ماندگار هستند و یا آیا همه آنها که به جبهه آمده بودند به شهادت رسیدند؟ پس باید این درس را از دوران دفاع مقدس بگیریم که هر کجا هستیم به یاد خدا باشیم. یکی از راههایی که به یاد خدا باشیم یاد مرگ است. یکی دیگر از ویژگی های دوران دفاع مقدس توکل به خدا بود.

وی با بیان خاطره ای از اولین باری که در دوران جنگ تحمیلی به حمیدیه آمده بود، گفت: همین نقطه ای که اکنون ما در آن نشسته ایم زیر آتش دشمن بود. هیچ سروسامانی در ماههای اول جنگ نبود. اگر به لحاظ مادی می سنجیدیم واقعا هیچ نقطه امید بخشی نبود آنچه که باعث امید به رزمندگان می شد توکل به خدا بود. آیا امروز در زندگی مادی و معنوی مان توکل مان به خدا هست؟ رزمندگان توکل بر خدا را باور داشتند. هرچه برای شان پیش می آمد ولو سختی و عدم موفقیت اما باور داشتند خیرشان در آن است. در دوران دفاع مقدس رزمندگان به سنت های الهی که لا یتغیر هستند ایمان داشتند.

برای حل مشکلات اقتصادی پدیده دفاع مقدس به عنوان الگو کفایت می کند/ شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری ارکان اداره یک مجموعه است

قالیباف با تاکید بر اینکه امکانات کم مادی در دوران جنگ به دلیل توکل بر خدا و باور سنت های الهی از سوی رزمندگان اسلام، خللی در اراده و روحیه رزمندگان ایجاد نمی کرد، تصریح کرد: باور جنگیدن در جبهه حق، باعث پیروزی ما شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از اتمام جنگ در هفته دفاع مقدس در دهه ۷۰ در مناظرات و صحبت ها خیلی از تحلیلگران سوال شان این بود که چرا بعد از عملیات دفاع مقدس جنگ را ادامه دادید اگر ادامه نمی دادید این همه شهید نداشتیم و در دوران دفاع مقدس به پیروزی کامل نرسیدید. بنا بود حزب بعث را از بین ببرید و راه کربلا را باز کنید و ملت ایران و عراق کنار هم باشند، اما به کدام یک از این موفقیت ها دست یافتید؟ اما آیا امروز هم می توانند همان حرف های ۲۰ سال پیش را بزنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: تا صف ایمان آورندگان از منافقان جدا نشود پیروزی نصیب ملتی نمی شود.

انتهای پیام/

نظر شما