شناسهٔ خبر: 24704607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در اولین پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران در سال۹۷:

صفار هرندی: جامعه امروز نیاز به اتکاء به جوانان دارد/حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت است

خبرگزاری شبستان: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما باید در اداره جامعه به جوانان اتکاء کنیم، رهبری نیز در بیانات خودشان در نوروز ٩٧ دائما به موضوع جوان اشاره کردند و فرمودند که باید جوانان جامعه را اداره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد حسین صفارهندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیش خطبه های اولین نماز جمعه تهران در سال 97 با اشاره به شعار امسال " حمایت از کالای ایرانی " اظهار داشت: سال ٩٧ چهلمین سالگرد استقرار دین خداوند در سرزمین ایران است و این دولت کریمه که جلوه ای از دولت کریمه حضرت محبوب است شکل گرفته و کام همه ما شیرین است.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی و عرفانی ما عدد چهل عددی خاص است، در واقع در روابط عامیانه ما هم وقتی یک انسان به چهل سالگی می رسد در اصل به مرز پختگی می رود و وارد عرصه میانسالی می شود، در برخی روایات آمده است انسان از این سن به بعد عصا بردست بگیرد تا بفهمد که باید از این پس تکیه گاه های خود را محکم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در چهل سالگی انقلاب وقتی به عمل انقلاب و اداره کشور تحت هدایت نائب ولی عصر(عج) نگاه می کنیم ممکن است در رده های پایین قدری شلختگی دیده شود که رهبری نیز بارها بروی آن اشاره کرده اند اما آنچه در راس نظام و چهارچوب آن وجود دارد یک نشاط جوانانه و گویی تازه متولد شده دیده می شود.

صفار هرندی یادآور شد: حال انقلابی که تصور می شد باید به حیطه محافظ کاری برود و قدری عقب بنشیند نه تنها عقب نرفت حتی شائبه ای که انقلاب پس زده شود و جریانات کودتایی بتوانند براین انقلاب ورود کنند و آن را از بین ببرند را هم ندیده ایم، ما امروز چهار دهه تجربه کسب کرده ایم و یک عقبه تجربی داریم و در عین حال جوانانه و بانشاط عمل می کنیم و این نوع رفتار در زمان امام راحل و رهبری به همین شکل بوده است.

وی افزود: ما از نظر هدایت مرکزیت نظام که باید یک نیرو پیشران جامعه باشد و با قدرت حرکت کند کمی و کاستی نمی بینیم و رهبری با قدرت کشور را به سوی جلو می برد، این انقلاب از چهل سالگی نه تنها دست به عصا نشد بلکه عصا دیگران هم شد و دست آنها را هم گرفت، بسیاری از بیگانگان سعی کردند در کشورهای همسایه با گروه های تروریستی که ایجاد کردند کشورها را به زانو در بیاورند اما انقلاب ایران خودکفایی را برای همسایگان ایجاد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: جنس حضور ما در این کشورها عمل قوا نبوده و این همسایگان همیشه سعی کردند از تجربه های ما در انقلاب که باعث موفقیت ما شده است را به آنها انتقال دهیم، این کار را عمل مستشاری می گویند که سردار قاسم سلیمانی با یاران معدود خود این عمل را در کشورهای همسایه ما انجام داد و اینها نتیجه انقلاب اسلامی است که توانستیم ژئوپلوتیک منطقه را عوض کنیم.

صفارهرندی با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب نه تنها کشوری جدیدی در منطقه ما شکل نگرفته بلکه کشورهای قبلی هم با تجربه ایران محکم تر شدند خاطرنشان کرد: امروز باید همه بدانند که ما انقلاب مان پابرجاست و حالا نباید در نظام جهانی حل شویم و نگوییم که دنیا کدخدایی دارد که باید با او هماهنگ شد، کسانی که این فکر را داشتند و بر این تصور بودند که با نزدیکی به آمریکا می توان بیمه بود امروز حضور ندارند و نابود شدند.

وی با اشاره به شعار رهبری برای سال جدید تصریح کرد: تجربه های ما در این چهل سال نشان داده است که نباید در مقابل دشمن کوتاه اومد و هروز دشمن به دنبال ضربه زدن به ما است، امروز راه حل ما اقتصاد درون زا است، البته برون زا هم هستیم اما ابتداء باید از داخل شروع کنیم و اقتصاد مقاومتی به همین منظور مطرح شد، در اقتصاد مقاومتی تجارت خارجی و صادرات وجود خواهد داشت اما باید دید با کدام کشورها باید ارتباط اقتصادی گرفت و کدام قراردادها به اقتصاد داخلی ما کمک می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وقتی نیازمندی های ما زیاد شود دشمن هم فشار را بروی ما می آورد بنابراین اگر ما غنی باشیم قطعا موفق خواهیم بود و دین هم می گوید همیشه مغنی باید بود، امروز کشور ما نسبت به زمان طاغوت غنی تر شده است، البته ممکن است این ثروت در جیب برخی رفته باشد اما بدانید که فاصله طبقاتی ما در زمان طاغوت ٥٢درصد بوده است اما بعد از انقلاب این فاصله به ٣٧درصد رسیده است.

صفارهرندی با بیان اینکه با وجود پیشرفت های بعد از انقلاب ما شاهد اعتراضاتی از سوی برخی هستیم، اظهار کرد: ما امروز نسبت به گذشته نیازهای بیشتری را ایجاد کرده ایم و این امری خوب نیست و نیازهای جدید خیلی به خانواده های ما اضافه شده است، در حالی که ما خیلی نیازهایی را که از خارج وارد می شود را سرکوب کنیم قطعا با تولید خودمان قوی می شویم.

وی با بیان اینکه ما باید به قدرت علمی و کاری خودمان اکتفاء کنیم تا موفق باشیم، گفت: ما باید به جوانان اتکاء کنیم و رهبری در بیانات خودشان در نوروز ٩٧ دائما به موضوع جوان اشاره کردند و فرمودند که باید جوانان جامعه را اداره کنند، امروز دیگر افرادی امثال بنده که در سرازیری سن خود هستند نباید در امور اجرایی حضور پیدا کنند بلکن جوانان باید وارد کار شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان عنوان کرد: امروز برخی مسئولین و دولتمردان ما باید حواسشان باشد که برخی مردم ما خودشان تولید را به راه انداختند اما متاسفانه برخی مجوزها و واردات ها تولید داخلی ما را به ورشکستگی برده است بنابراین نهایت حمایت دولتی ها و مسئولین این است که حداقل سنگ جلوی پای مردم نیاندازند.

نظر شما