شناسهٔ خبر: 24704332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صفار هرندی: حمایت از کالای ایرانی باید تبدیل به یک فرهنگ شود

تهران - ایرنا - «محمدحسین صفار هرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حمایت از کالای ایرانی باید تبدیل به فرهنگ و گفتمان غالب در کشور شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه های نخستین نماز جمعه تهران در سال 97، در تبیین شعار امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» افزود: راه حل را باید در بازگشت به درون جستجو کنیم. همان که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد درون زا که البته برون گرا هم هست.
وی گفت: چرخ اقتصاد داخلی کشور را باید به گردش در بیاوریم تا دیگرانی که بیرون نشستند و منتظر قرار و مدار گذاشتن با ما هستند با قرائتی از داخل روبرو شوند که در نهایت به ما امتیاز دهند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به ‌مناسبت آغاز سال 1397 سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چرا باید به حمایت از تولید و حمایت از محصول داخلی تکیه کنیم، گفت: دلیل اصلی آن این است که تجربه های این چهل سال از پیروزی انقلاب نشان می دهد که دنیا ما را آرام نمی گذارد و حتی زمانی که روی خوش به آنها نشان می دهیم بیشتر به ما روی ترش نشان می دهند.
صفارهرندی افزود: در قصه برجام اندک تمایلی به آن سمت نشان دادیم که آمدیم مسایل مان را با جهان حل کنیم، سیر تدارک تحریم علیه ما از آن زمان گسترده شد، یعنی وقتی تصمیم گرفتیم این کار را بکنیم فشارها بر ما بیشتر شده است.
وی با بیان این که راه حل را باید در بازگشت به درون جستجو کنیم، گفت: همان که حضرت آقا فرمودند که اقتصاد درون زا و برون گرا، یعنی اینکه نمی خواهیم دور کشور را حصار بکشیم و ارتباط با جهان را قطع کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بندهای مختلف سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، افزود: از هیچ گوشه آن انزوا و بستن کشور بر روی دنیا در نمی آید. ما در اقتصاد مقاومتی واردات و تجارت با خارج خواهیم داشت.
صفارهرندی افزود: بحث بر سر این است که کدام یک از اقدامات برای ما مزیت بیشتری دارد، آن اقدامات را در دستور اصلی قرار دهیم. با کدام کشورها ارتباطات خود را تقویت کنیم که به نفع منافع ما است. اینها در اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه چرخ اقتصاد داخلی را باید به گردش در بیاوریم، ادامه داد: وقتی نیازمندی های ما زیاد می شود زمینه پذیرش شرایط تحمیلی را برای خود فراهم می کنیم، در حالی که عزت در بی نیازی است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آماری را بررسی کردم که نشان می داد در سال 56 یعنی یکسال قبل از سقوط پهلوی میزان سرانه ملی کشور در بهترین حالت هزار و پانصد دلار بوده است اما امروز درآمد سرانه کشور به 16 هزار و هفتصد دلار رسیده یعنی بیش از 10 برابر، بنابراین کشور ما فقیر نشده و نسبت به آن زمان 10 برابر ثروتمندتر شده است.
صفارهرندی در ادامه به انتقادهای رهبر معظم انقلاب درباره بعضی رفتارهای غلط و سوء استفاده ها و فساد در کشور اشاره کرد و گفت: اما با افتخار می گوییم با وجود همه این موارد فاصله طبقاتی که در پیش از انقلاب بین غنی و فقیر بود امروز این فاصله کم شده و شاهد آن هم آماری است که بانک جهانی داده است.
وی با بیان اینکه هم به لحاظ درآمد 10 برابر نسبت به گذشته پیشرفت داشتیم و هم به لحاظ کاهش برخوردها و ضعفا فاصله کمتر شده، افزود: اما چرا این همه ناراضی هستیم معنایش این است که نیازهای ما نسبت به گذشته تعدد پیدا کرده است. سال 56 و 57 حتی اوایل انقلاب اگر لیست نیازهای یک خانواده را ردیف می کردید راحت می شد آن را در ذهن بسپاری اما امروز لیست نیازهای ما از عدد خارج شده است. وقتی لیست می کنیم اینقدر نیازهای جدید به آن اضافه شده که هرچه هم درآمد داشته باشید آن را می بلعد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید بی نیازی را در دستور کار قرار دهیم. وقتی نیاز به بعضی از کالاهایی که از خارج وارد می شود را در وجود خود سرکوب کنیم بعدها موفق می شویم این نیاز را در داخل تامین کنیم، بنابراین بی نیازی موجب سرافرازی و عزت می شود.
صفارهرندی با بیان اینکه گفته می شود برای اینکه بتوانیم موفق بشویم باید متوسل به دیگران شویم و از آنها کمک بگیریم و گفتند حتی آب خوردن ما هم در گرو اظهار لطف آنها است یعنی اگر آنها یک نگاه از سر محبت به ما نداشته باشند آب هم نمی توانیم بخوریم، گفت: باید خود آستین را بالا بزنیم و از ظرفیت های داخلی کشور استفاده بهینه را ببریم، نه اینکه منتظر باشیم که دیگران بیایند برای ما کار کنند. به دانش و تجربیات و فناوری جوانان کشور اکتفا کنیم.
وی افزود: به جای اینکه آنها را در برابر بیگانگان تحقیر کنیم، تحویل بگیریم، وقتی این کار را کردیم آن زمان هنرنمایی های آنها مشخص می شود. این بخش ناظر به مسوولان و بزرگان و اداره کنندگان کشور است که جوانان را تحویل بگیرند و به آنها اعتماد کنند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب زمانی که در سخنرانی نوروزی در مشهد اصرار بر کلمه جوانان دارند نشان از اعتقاد ایشان به نسل جوانی دارند که توانایی این را دارد که کشور را اداره کند.
صفارهرندی اضافه کرد: امثال من پیرمرد و در سراشیب افتاده و بعد از 65 سالگی چرا باید اصرار داشته باشم که در کارهایی که اختصاص به قشر جوان دارد خود را پیش بیاندازم. بیاییم این کارها را به کسانی بسپاریم که مستعد کار جهادی و عملی و انقلابی هستند.
وی با بیان اینکه دولتمردان و مسوولان ما لازم نیست که خیلی حمایت کنند، گفت: بهترین حمایت از ناحیه آنها این است که مانعی بر سر راه اقدامات مردم نداشته باشند. من این را کلی می گویم چرا که خبر دارم کسانی که می گویند ما آمدیم بدون آن که از دولت کمکی بگیریم سرمایه خودمان را آوردیم در کار تولید ولی به ما ضربه زدند و همزمان دولت مجوز واردات کالایی را داد که مشابه آن در داخل بود و موجب شکست تولید داخلی شد.
صفارهرندی در ادامه خطاب به مردم گفت: نکته ای را هم به خودمان بگوییم ما مردمی که همیشه از دولت مردان متوقع هستیم که دولتمردانی یک کاری انجام دهند، اگر برای خرید کالا به مغازه ها می روید حتما کالای ایرانی بخرید و از فروشنده سووال کنید که آیا جنس ایرانی دارد اگر ندارد خارج شویم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امسال که سال حمایت از کالاهای ایرانی است حتی اگر شده تظاهر کنید هر جا خرید می کنید اول بپرسید که جنس ایرانی دارد و اگر نداشت لااقل برای تظاهر آنجا را ترک کنیم.
وی تاکید کرد: این کار موثر است و باعث فرهنگ سازی می شود زیرا کاسب جماعت می خواهد کاسبی کند و جنس خود را بفروشد. عمل فرهنگی پشتیبان اقتصاد این است که جنس ایرانی بخریم.
صفارهرندی گفت: بعضی از کالاهای ایرانی از لحاظ کیفیت آنقدر توانسته اند ارتقاء پیدا کنند که گاهی تشخیص آن سخت است که این تولید داخل است یا خارج؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم زمانی برسد که برند ایرانی برند موفقیت، بهترین بودن و مرغوبیت بالاتر را کسب کند همچنان که در مورد بعضی کالاها است.
وی در ادامه به چهل سالگی انقلاب و اتفاق این چهار دهه اشاره کرد و افزود: سال 1397 چهلمین سال تحقق آرزوی بزرگ امت اسلامی در استقرار و شکل‌گیری جلوه‌ای از دولت کریمه است؛ با وقوع دولت اسلامی جلوه‌ای از دولت کریمه حضرت ولی‌عصر(عج) تحقق یافت.
صفارهرندی گفت: امسال کام‌ ما مضاعف شیرین است چون هم سال نو است و هم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلابی که متاثر از هدایت های مرکزی همچنان زنده و پرتکاپو و دارای حیات است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر چه گفته می شود که سن چهل سالگی به بعد باید عصا به دست گرفت، گفت: تصور بسیاری این بود که انقلاب در چهل‌سالگی به ارتجاع و عقب‌گرد رو کند.
وی ادامه داد: در چهل سالگی این انقلاب، شاهد نظامی هستیم که دارای تجربه هایی اندوخته از چهار دهه است و در جایگاه یک جریان پخته و عقبه تجربه قرار دارد که با نشاط است و جوانانه عمل می کند.
صفارهرندی با اشاره به خاطره‌‌ای از رئیس دولت موقت گفت: بازرگان در زمان مسوولیتش حدود 72 سال داشت و احساس پیری می‌کرد و بارها اعتراف کرده بود با اینکه امام خمینی(ره) 6 - 5 سال از من بزرگ‌تر است اما مانند جوان‌ها شور و حال دارد و نمی‌توانم با او همراه شوم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چه در زمان رهبری حضرت امام (ره) و چه در زمان پرافتخار بعد از ایشان، این انقلاب با شتاب و سرعت جلو رفته است زیا در مرکزیت این انقلاب بزرگوارانی با نیروی جوانی جلودار بودند که هیچگونه احساس کمبودی در هدایت ها و مرکزیت دیده نمی شد.
وی تاکید کرد: این انقلاب در چهل‌سالگی‌اش نه تنها دست به عصا نیست بلکه عصا زیر بغل دیگران گذاشته است و دولت‌های در حال سقوط که برآمده از آراء مردم منطقه بودند و شیاطین اصرار داشتند آنها را ساقط کنند و برای این سقوط گروه‌های شروری چون داعش را ایجاد کردند و این اشرار به پایتخت‌های این کشورها نیز رسیدند ولی با توسل جستن به تجربه‌های انقلاب جمهوری اسلامی ایران توانستند شرایط را معکوس و عوض کنند.
صفارهرندی یادآور شد: همه می دانند که مداخلات ما از جنس مداخلات لشکرکشی نبوده و آنها هم توقع عمده‌ای از ما نداشتند. آنها از ما درخواست تجربه داشتند، کاری که حاج قاسم سلیمانی و یاران اندک ایشان در سوریه انجام دادند حداقل کمکی بود که می توانستیم انجام دهیم که حاصلش ارزشمند بود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تجزیه خاورمیانه توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: قرار بوده است که در منطقه غرب آسیا که خاورمیانه نامیده می شود 40 کشور جدید شکل بگیرد و معنی آن این بود که باید سوریه و عراق و یمن تکه تکه شود، لبنان تقسیم شود و فلسطین را هر تکه ای را به نیش خبیثی و جریان وابسته ای بیاندازند و برای ایران ما هم طراحی هایی داشتند.
وی افزود: اما امروز در چهل سالگی انقلاب نه تنها هیچ کشور جدیدی اینجا شکل نگرفت بلکه کشورهایی که قبلا دچار تزلزل بودند به واسطه تجربیات جمهوری اسلامی در حال مستحکم شدن هستند.
صفارهرندی گفت: اینها را از این جهت گفتم که وقتی می گوییم انقلاب چهل سال شد یک کلمه نیست بلکه پشت آن خیلی معناها نهفته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای این برکات را نادیده می گیرند و می گویند انقلاب اسلامی که در سال 57 رخ داد، یک اتفاق بود، امروز باید با دهکده جهانی و کدخدا همراه شویم، افزود: آن صدام بعثی هم این فکر را می کرد، اما امروز کجاست؟ قذافی یا بن علی یا مبارک امروز کجا هستند؟
سیام ** 1058 ** 1071

انتهای پیام /*

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه های نخستین نماز جمعه تهران در سال 97، در تبیین شعار امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» افزود: راه حل را باید در بازگشت به درون جستجو کنیم. همان که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد درون زا که البته برون گرا هم هست.
وی گفت: چرخ اقتصاد داخلی کشور را باید به گردش در بیاوریم تا دیگرانی که بیرون نشستند و منتظر قرار و مدار گذاشتن با ما هستند با قرائتی از داخل روبرو شوند که در نهایت به ما امتیاز دهند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به ‌مناسبت آغاز سال 1397 سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چرا باید به حمایت از تولید و حمایت از محصول داخلی تکیه کنیم، گفت: دلیل اصلی آن این است که تجربه های این چهل سال از پیروزی انقلاب نشان می دهد که دنیا ما را آرام نمی گذارد و حتی زمانی که روی خوش به آنها نشان می دهیم بیشتر به ما روی ترش نشان می دهند.
صفارهرندی افزود: در قصه برجام اندک تمایلی به آن سمت نشان دادیم که آمدیم مسایل مان را با جهان حل کنیم، سیر تدارک تحریم علیه ما از آن زمان گسترده شد، یعنی وقتی تصمیم گرفتیم این کار را بکنیم فشارها بر ما بیشتر شده است.
وی با بیان این که راه حل را باید در بازگشت به درون جستجو کنیم، گفت: همان که حضرت آقا فرمودند که اقتصاد درون زا و برون گرا، یعنی اینکه نمی خواهیم دور کشور را حصار بکشیم و ارتباط با جهان را قطع کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بندهای مختلف سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، افزود: از هیچ گوشه آن انزوا و بستن کشور بر روی دنیا در نمی آید. ما در اقتصاد مقاومتی واردات و تجارت با خارج خواهیم داشت.
صفارهرندی افزود: بحث بر سر این است که کدام یک از اقدامات برای ما مزیت بیشتری دارد، آن اقدامات را در دستور اصلی قرار دهیم. با کدام کشورها ارتباطات خود را تقویت کنیم که به نفع منافع ما است. اینها در اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه چرخ اقتصاد داخلی را باید به گردش در بیاوریم، ادامه داد: وقتی نیازمندی های ما زیاد می شود زمینه پذیرش شرایط تحمیلی را برای خود فراهم می کنیم، در حالی که عزت در بی نیازی است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آماری را بررسی کردم که نشان می داد در سال 56 یعنی یکسال قبل از سقوط پهلوی میزان سرانه ملی کشور در بهترین حالت هزار و پانصد دلار بوده است اما امروز درآمد سرانه کشور به 16 هزار و هفتصد دلار رسیده یعنی بیش از 10 برابر، بنابراین کشور ما فقیر نشده و نسبت به آن زمان 10 برابر ثروتمندتر شده است.
صفارهرندی در ادامه به انتقادهای رهبر معظم انقلاب درباره بعضی رفتارهای غلط و سوء استفاده ها و فساد در کشور اشاره کرد و گفت: اما با افتخار می گوییم با وجود همه این موارد فاصله طبقاتی که در پیش از انقلاب بین غنی و فقیر بود امروز این فاصله کم شده و شاهد آن هم آماری است که بانک جهانی داده است.
وی با بیان اینکه هم به لحاظ درآمد 10 برابر نسبت به گذشته پیشرفت داشتیم و هم به لحاظ کاهش برخوردها و ضعفا فاصله کمتر شده، افزود: اما چرا این همه ناراضی هستیم معنایش این است که نیازهای ما نسبت به گذشته تعدد پیدا کرده است. سال 56 و 57 حتی اوایل انقلاب اگر لیست نیازهای یک خانواده را ردیف می کردید راحت می شد آن را در ذهن بسپاری اما امروز لیست نیازهای ما از عدد خارج شده است. وقتی لیست می کنیم اینقدر نیازهای جدید به آن اضافه شده که هرچه هم درآمد داشته باشید آن را می بلعد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید بی نیازی را در دستور کار قرار دهیم. وقتی نیاز به بعضی از کالاهایی که از خارج وارد می شود را در وجود خود سرکوب کنیم بعدها موفق می شویم این نیاز را در داخل تامین کنیم، بنابراین بی نیازی موجب سرافرازی و عزت می شود.
صفارهرندی با بیان اینکه گفته می شود برای اینکه بتوانیم موفق بشویم باید متوسل به دیگران شویم و از آنها کمک بگیریم و گفتند حتی آب خوردن ما هم در گرو اظهار لطف آنها است یعنی اگر آنها یک نگاه از سر محبت به ما نداشته باشند آب هم نمی توانیم بخوریم، گفت: باید خود آستین را بالا بزنیم و از ظرفیت های داخلی کشور استفاده بهینه را ببریم، نه اینکه منتظر باشیم که دیگران بیایند برای ما کار کنند. به دانش و تجربیات و فناوری جوانان کشور اکتفا کنیم.
وی افزود: به جای اینکه آنها را در برابر بیگانگان تحقیر کنیم، تحویل بگیریم، وقتی این کار را کردیم آن زمان هنرنمایی های آنها مشخص می شود. این بخش ناظر به مسوولان و بزرگان و اداره کنندگان کشور است که جوانان را تحویل بگیرند و به آنها اعتماد کنند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب زمانی که در سخنرانی نوروزی در مشهد اصرار بر کلمه جوانان دارند نشان از اعتقاد ایشان به نسل جوانی دارند که توانایی این را دارد که کشور را اداره کند.
صفارهرندی اضافه کرد: امثال من پیرمرد و در سراشیب افتاده و بعد از 65 سالگی چرا باید اصرار داشته باشم که در کارهایی که اختصاص به قشر جوان دارد خود را پیش بیاندازم. بیاییم این کارها را به کسانی بسپاریم که مستعد کار جهادی و عملی و انقلابی هستند.
وی با بیان اینکه دولتمردان و مسوولان ما لازم نیست که خیلی حمایت کنند، گفت: بهترین حمایت از ناحیه آنها این است که مانعی بر سر راه اقدامات مردم نداشته باشند. من این را کلی می گویم چرا که خبر دارم کسانی که می گویند ما آمدیم بدون آن که از دولت کمکی بگیریم سرمایه خودمان را آوردیم در کار تولید ولی به ما ضربه زدند و همزمان دولت مجوز واردات کالایی را داد که مشابه آن در داخل بود و موجب شکست تولید داخلی شد.
صفارهرندی در ادامه خطاب به مردم گفت: نکته ای را هم به خودمان بگوییم ما مردمی که همیشه از دولت مردان متوقع هستیم که دولتمردانی یک کاری انجام دهند، اگر برای خرید کالا به مغازه ها می روید حتما کالای ایرانی بخرید و از فروشنده سووال کنید که آیا جنس ایرانی دارد اگر ندارد خارج شویم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امسال که سال حمایت از کالاهای ایرانی است حتی اگر شده تظاهر کنید هر جا خرید می کنید اول بپرسید که جنس ایرانی دارد و اگر نداشت لااقل برای تظاهر آنجا را ترک کنیم.
وی تاکید کرد: این کار موثر است و باعث فرهنگ سازی می شود زیرا کاسب جماعت می خواهد کاسبی کند و جنس خود را بفروشد. عمل فرهنگی پشتیبان اقتصاد این است که جنس ایرانی بخریم.
صفارهرندی گفت: بعضی از کالاهای ایرانی از لحاظ کیفیت آنقدر توانسته اند ارتقاء پیدا کنند که گاهی تشخیص آن سخت است که این تولید داخل است یا خارج؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم زمانی برسد که برند ایرانی برند موفقیت، بهترین بودن و مرغوبیت بالاتر را کسب کند همچنان که در مورد بعضی کالاها است.
وی در ادامه به چهل سالگی انقلاب و اتفاق این چهار دهه اشاره کرد و افزود: سال 1397 چهلمین سال تحقق آرزوی بزرگ امت اسلامی در استقرار و شکل‌گیری جلوه‌ای از دولت کریمه است؛ با وقوع دولت اسلامی جلوه‌ای از دولت کریمه حضرت ولی‌عصر(عج) تحقق یافت.
صفارهرندی گفت: امسال کام‌ ما مضاعف شیرین است چون هم سال نو است و هم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلابی که متاثر از هدایت های مرکزی همچنان زنده و پرتکاپو و دارای حیات است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر چه گفته می شود که سن چهل سالگی به بعد باید عصا به دست گرفت، گفت: تصور بسیاری این بود که انقلاب در چهل‌سالگی به ارتجاع و عقب‌گرد رو کند.
وی ادامه داد: در چهل سالگی این انقلاب، شاهد نظامی هستیم که دارای تجربه هایی اندوخته از چهار دهه است و در جایگاه یک جریان پخته و عقبه تجربه قرار دارد که با نشاط است و جوانانه عمل می کند.
صفارهرندی با اشاره به خاطره‌‌ای از رئیس دولت موقت گفت: بازرگان در زمان مسوولیتش حدود 72 سال داشت و احساس پیری می‌کرد و بارها اعتراف کرده بود با اینکه امام خمینی(ره) 6 - 5 سال از من بزرگ‌تر است اما مانند جوان‌ها شور و حال دارد و نمی‌توانم با او همراه شوم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چه در زمان رهبری حضرت امام (ره) و چه در زمان پرافتخار بعد از ایشان، این انقلاب با شتاب و سرعت جلو رفته است زیا در مرکزیت این انقلاب بزرگوارانی با نیروی جوانی جلودار بودند که هیچگونه احساس کمبودی در هدایت ها و مرکزیت دیده نمی شد.
وی تاکید کرد: این انقلاب در چهل‌سالگی‌اش نه تنها دست به عصا نیست بلکه عصا زیر بغل دیگران گذاشته است و دولت‌های در حال سقوط که برآمده از آراء مردم منطقه بودند و شیاطین اصرار داشتند آنها را ساقط کنند و برای این سقوط گروه‌های شروری چون داعش را ایجاد کردند و این اشرار به پایتخت‌های این کشورها نیز رسیدند ولی با توسل جستن به تجربه‌های انقلاب جمهوری اسلامی ایران توانستند شرایط را معکوس و عوض کنند.
صفارهرندی یادآور شد: همه می دانند که مداخلات ما از جنس مداخلات لشکرکشی نبوده و آنها هم توقع عمده‌ای از ما نداشتند. آنها از ما درخواست تجربه داشتند، کاری که حاج قاسم سلیمانی و یاران اندک ایشان در سوریه انجام دادند حداقل کمکی بود که می توانستیم انجام دهیم که حاصلش ارزشمند بود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تجزیه خاورمیانه توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: قرار بوده است که در منطقه غرب آسیا که خاورمیانه نامیده می شود 40 کشور جدید شکل بگیرد و معنی آن این بود که باید سوریه و عراق و یمن تکه تکه شود، لبنان تقسیم شود و فلسطین را هر تکه ای را به نیش خبیثی و جریان وابسته ای بیاندازند و برای ایران ما هم طراحی هایی داشتند.
وی افزود: اما امروز در چهل سالگی انقلاب نه تنها هیچ کشور جدیدی اینجا شکل نگرفت بلکه کشورهایی که قبلا دچار تزلزل بودند به واسطه تجربیات جمهوری اسلامی در حال مستحکم شدن هستند.
صفارهرندی گفت: اینها را از این جهت گفتم که وقتی می گوییم انقلاب چهل سال شد یک کلمه نیست بلکه پشت آن خیلی معناها نهفته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای این برکات را نادیده می گیرند و می گویند انقلاب اسلامی که در سال 57 رخ داد، یک اتفاق بود، امروز باید با دهکده جهانی و کدخدا همراه شویم، افزود: آن صدام بعثی هم این فکر را می کرد، اما امروز کجاست؟ قذافی یا بن علی یا مبارک امروز کجا هستند؟
سیام ** 1058 ** 1071

نظر شما