شناسهٔ خبر: 24660420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در ایام نوروز 97؛

سلسله نشست‌های "با قرآن در بهار علوی" در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

ابنا

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در ایام سال جدید سلسله نشست‌های قرآنی با عنوان "با قرآن در بهار علوی" در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در ایام سال جدید سلسله نشست‌های قرآنی با عنوان "با قرآن در بهار علوی" در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی شجاع با بیان این خبر ابراز کرد: در ایام نوروز سلسله نشست‌های قرآنی با عنوان "با قرآن در بهار علوی" ویژه عموم زائران همه روزه قبل از نماز جماعت ظهر و عصر در دارآلقران الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: در این سلسله جلسات حجج الاسلام فیض‌آبادی، منصوریان‌فر، رحمتی، ایزدخواه، خامه‌گر، مهریزیان و بهرام‌پور پیرامون مباحثی همچون "صبر؛ تکیه گاه اصلی انسان در برابر مشکلات"، "شرایط توبه واقعی و پذیرفته شده"، "هجرت و جهاد مومنانه تنها عامل سعادت حقیقی و ابدی"، "قرآن؛ تنها ثروتی که با داشتن آن باید به خود بالید"، "تدبر در سیره امام هادی(ع)"، "ساماندهی و اعتلای نظام دینی اجتماعی" و "تفکر در آفرینش خود و جهان از بهترین راه‌های خداشناسی" برپا می‌شود.

حجت الاسلام شجاع "استقامت در دینداری؛ رمز رسیدن به خوشبختی و آرامش در دنیا و آخرت"، "سکوت در برابر گناه همراهی با ظالمان در عذاب ایشان"، "احسان به والدین؛ اولین گام در جاده الهی شدن"، "خوشبختی حقیقی در پرتو شناخت و بندگی خدا"، "تدبر در سیره امام جواد(ع)"، "ازدواج؛ عامل رسیدن به آرامش"، "جایگاه وقف در قرآن" را از دیگر مباحثی دانست که در سلسله نشست‌های قرآنی توسط کارشناسان دینی تبیین و بررسی می‌شود.

رئیس اداره علوم قرانی آستان قدس رضوی ادامه داد: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، بیان تفسیر3 دقیقه‌ای قرآن کریم در بین الصلاتین، تلاوت یک صفحه از کلام الله نور و برپایی حلقه های تفسیر از دیگر برنامه هایی است که بعد از سخنرانی در دارالقرآن الکریم حرم رضوی اجرا می شود.

.......................
پایان پیام/ ۳۱۳

نظر شما