شناسهٔ خبر: 24659500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد|برگزاری روزانه ۹۰ برنامه قرآنی ویژه نوروز در حرم رضوی

R41347/P4001/S6,1188/CT12

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در ایام نوروز ۹۷ روزانه بیش از ۹۰ برنامه قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع اظهار داشت: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز برنامه‌های قرآنی متنوعی را ویژه زائران و مجاوران تدارک دیده است.

وی به برپایی محافل قرآنی در این ایام اشاره کرد و گفت: در ایام سال جدید محفل انس با قرآن در جوار عترت از دوم تا دهم فروردین ماه با قرائت قاریان و مرتلان برتر ملی و بین المللی حرم مطهر رضوی دو ساعت قبل از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شجاع به محافل انس با قرآن ویژه بانوان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز سال جدید محفل انس با قرآن ویژه نوجوانان هر روز از ساعت 16:30 تا  17:45 با تلاوت قاریان و حافظان نوجوان حرم رضوی در دارالقرآن الکریم حرم مطهر برگزار خواهد شد. همچنین محفل قرآنی خواهران نیز هر روز با تلاوت مرتلان و قاریان خواهر در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر امام رضا(ع) برپا می‌شود.

وی برگزاری نشست‌های تفسیری قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های نوروزی دانست و افزود: در این ایام نشست‌های قرآنی بعد از نماز صبح و قبل از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور کارشناسان برتر دینی همچون حجج اسلام والمسلمین فیض‌آبادی، منصوریان‌فر، رحمتی، ایزدخواه، محمدی، خامه‌گر، مهریزیان، بهرام در دارالقرآن الکریم حرم رضوی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در ادامه به برپایی کارگاه‌های مهدالرضا(ع) اشاره کرد و افزود: در این ایام خجسته کارگاه های مهدالرضا(ع) با موضوعات آموزش آداب زیارت، نیایش، شعر، نقاشی، کاردستی، بازی و فعالیت گروهی، نغمه‌های آسمانی، نمایش، قصه و امام‌شناسی و پویانمایی در اتاق 21 دارالقرآن الکریم، رواق حضرت زهرا(س)، صحن قدس، شبستان قرآن و نهج البلاغه حرم مطهر رضوی میزبان زائران خردسال 5 تا 7 سال است.

وی ادامه داد: واحد نوجوانان دارالقرآن الکریم نیز در ایام نوروز ویژه برنامه‌های متنوعی همچون برپایی نمایشگاه، مکتب خانه همراه، کارگاه های آموزشی icrt (خلاقیت و سرگرمی‌های استاندارد شامل آموزش قرآن و نماز، کتابخوانی و مسابقه. دلنوشته، مشاوره. امام شناسی، قصه خلاق. عصر طلایی ظهور و ...) را ویژه زائران نوجوان برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام شجاع به برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز 9 مسابقه قرآنی آفتاب طوس در محضر قرآن، از قرآن بپرس، احسن الحال، ام‌الفضائل، ریحانه النبی، در حریم نور، شکوه هشتم، انیس و نفوس ویژه گروه‌های مختلف سنی در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی کارگاه مشاوره قرائت و تصحیح قرائت قرآن و نماز، کارگاه آموزشی روخوانی، روانخوانی و تجویدالصلوه، کارگاه حفظ قرآن کریم، بیان تفسیر بین الصلاتین، کارگاه های هنری (خوشنویسی، معرق و ...) را از دیگر برنامه هایی دانست که به همت این اداره در ایام نوروز ویژه زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما