شناسهٔ خبر: 24658616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران

سمندر لرستانی دیگر سین هفت سین نیست/ 3 هزار لاک‌پشت برکه‌ای و مار آبی زنده گیری شده به طبیعت بازگشتند+ عکس

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر که حدود 3 هزار لاک‌پشت برکه‌ای و مار آبی در سطح استان تهران جمع‌آوری و پس از بازپروری در یکی از شهرهای شمالی رهاسازی شدند، گفت: امسال از زنده گیری سمندر لرستانی جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

نقی میرزاکریمی فرمانده یگان محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه فارس، با بیان اعلام این خبر که امسال از عرضه سمندر لرستانی در تهران و دیگر شهرهای کشور در آستانه نوروز جلوگیری به عمل آمده است، گفت: بر اساس ابلاغ سازمان محیط زیست  از زنده گیری حیات وحش بخصوص سمندر لرستانی به نقاط مرکزی کشور و فروش در میادین میوه و تره‌بار جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: امسال از زنده گیری سمندر لرستانی در استان لرستان و شمال خوزستان با پایش های روزانه در زیست گاههای این حیوان جلوگیری شد.

میرزاکریمی اظهار داشت: توانستیم در سه سال گذشته زنده‌گیری سمندر لرستانی را در استان زیستگاهش کنترل کرده و با فرهنگ‌سازی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها این گونه در حال انقراض دیگر در سفره هفت‌سین ایرانیان جای نگرفت.

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران اعلام کرد: امسال در کنار خرید و فروش ماهی قرمز برخی سودجویان به دنبال فروش مار آبی و لاک‌پشت برکه‌ای بودند که از استان‌های شمالی به صورت غیرمجاز به تهران منتقل شده بود که بر اساس هماهنگی با شهرداری و بازرسی اصناف و ترتیب گشت‌های مشترکی با همکاری پلیس پایتخت تا حدود بسیاری از خرید و فروش این آبزیان جلوگیری شد.

وی ادامه داد:‌ امسال حدود 3 هزار لاک‌پشت برکه‌ای و مار آبی در سطح استان تهران جمع‌آوری شد که این تعداد به پارک پردیسان منتقل شده و پس از بازپروری و معاینات با تأیید سلامت این آبزیان در زیستگاه اصلیشان  در یکی از  شهرهای استان‌های شمال رهاسازی شدند.

 

 

به گفته میرزاکریمی گشت و پایش‌های یگان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز ادامه دارد و محیط‌بانان در آماده‌باش به سر می‌برند.

وی هشدار داد: مارها و لاک‌پشت‌های آبزی چون در برکه‌ها و لجن‌زارها زندگی می‌کنند ممکن است حامل بیماری‌های پوستی و قارچی باشند.

میرزاکریمی توصیه کرد: در صورت مشاهده خرید و فروش این آبزیان به هیچ عنوان به این حیوانات دست نزنید.

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران از تخلفات مورد پیگیری در ایام عید به خرید و فروش حیات وحش و آبزیان، تخلفات شکار و صید و جلوگیری از تخریب و تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند با سامانه 1540 سازمان محیط زیست و شماره تلفن‌های 77355781‌ـ 82 و 77359564 تماس گرفته و مراتب تخلفات را اعلام کنند.

بر این اساس نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای بررسی و برخورد با متخلفان اقدام خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما