شناسهٔ خبر: 24653625 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

تخت گاز

صاحب‌خبر -

چراغ سبز تولید
 به سدان لوکس کادیلاک اسکالا

اخیراً گزارشی منتشر شده است که ادعا کرده کانسپت کادیلاک اسکالا به تولید خواهد رسید. در این گزارش گفته شده که اسکالا بر روی پلت‌فرم مدل CT6 ساخته می‌شود و تولید آن از دسامبر سال 2021 در دیترویت آغاز خواهد شد؛ اما متأسفانه فعلاً اطلاعاتی از نسخهٔ تولیدی اسکالا در دست نیست و حتی مشخص نیست که این خودرو مانند نسخهٔ کانسپت یک سدان خواهد بود یا به‌عنوان کوپه‌ای مشتق ‌شده از CT6 به تولید خواهد رسید.
به گزارش پدال کانسپت اسکالا برای اولین بار در فستیوال پبل بیچ 2016 رونمایی شد. این خودرو به‌عنوان سدانی پرچم‌دار در نظر گرفته شده بود که بالاتر از CT6 قرار می‌گرفت. همچنین قرار بود اسکالا پیش‌نمایشی از عناصر طراحی جدید کادیلاک باشد که در محصولات آیندهٔ این شرکت بکار برود. این سدان دیفرانسیل عقب فول سایز، طولی برابر با 5.34 متر دارد که 16.5 سانتیمتر بیشتر از CT6 است. همان‌طور که گفته شد، اسکالا مُعَرِف زبان طراحی جدیدی برای کادیلاک است که ازجمله ویژگی‌های اصلی آن می‌توان به چراغ‌های LED بسیار باریک جلو اشاره کرد. این سدان لوکس همچنین از سقف شیب‌داری برخوردار است که به زیبایی به صندوق بار متصل شده است. درب صندوق بار خودرو نیز مانند پورشه پانامرا به‌صورت لیفت‌بک باز می‌شود که موجب ارائهٔ نمایی اسپرت بدون قربانی کردن فضای بار شده است. چراغ‌های عقب هم به‌صورت L شکل طراحی شده‌اند. کادیلاک در داخل اسکالا اما تلفیقی از نمای کلاسیک و مدرن را ارائه کرده است. در جلو، سه نمایشگر OLED تعبیه شده درحالی‌که برای سرنشینان عقب هم نمایشگرهایی در نظر گرفته شده است. تودوزی خودرو نیز ترکیبی از چرم دست‌دوز و پارچه خاکستری است. 

خودرو جدید مک لارن: 
570GT کربن بلک MSO

بخش خودروهای سفارشی مک لارن یعنی MSO این بار مدل سری اسپورت 570GT را برای خاص‌تر کردن انتخاب کرده و رنگ بدنه کربن بلک سفارشی را بکار برده است. سیستم اگزوز اسپورت تیتانیومی و پکیج هندلینگ نیز باعث خاص‌تر شدن هرچه بیشتر این خودرو شده‌اند. تنها 100 دستگاه از این خودروی ویژه تولید خواهد شد و بهای پایه هرکدام 179950 پوند می‌باشد. تحویل اولین نسخه‌ها از تابستان سال میلادی جاری آغاز خواهد شد. با نگاه به بدنه 570GT سفارشی شاهد جایگزین شدن قطعات تیره پالادیم استاندارد با قطعات خاص MSO خواهید بود. از جمله این قطعات می‌توان به اسپلیترهای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی و ورودی‌های هوا اشاره کرد. به منظور تکمیل احساس زیبایی‌شناسی، MSO رینگ‌های دیاموند بلک براق با کالیپرهای مشکی و ترمزهای سرامیک کربنی را روی این خودرو نصب کرده است. MSO  کابین را دستخوش تغییر کرده و شاهد اضافه شدن تریم بلک کالکشن شامل چرم مشکی و همچنین عناصر آلکانترای مشکی روی تونل مرکزی، پانل پشت آمپرها، پوشش سقف، غربیلک فرمان و بخش اطراف بلندگوها هستیم. به همین منوال صندلی‌های گرم شونده و برقی حافظه‌دار نیز دارای چرم خاص و لوگوی منحصربه‌فرد MSO روی پشت‌سری‌ها هستند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توانیم به کلید استارت MSO، پلاک سفارشی زیر کنسول مرکزی و سقف پانورامیک با شیشه دودی فیلتر کننده ماورا بنفش اشاره کنیم. 

نظر شما